04 December 2011

Apa perasaan korang kalau berada di situasi macam aku?


Assalamualaikum.


cuba korang tengok 2 situasi kat bawah ni dulu...

1)korang dan kengkawan pakat ramai2 pakai shawl atau pape jelah janji bukan tudung labuh,ader yang pakai shawl style nampak leher,terselak2...tapi masih ader yang cukup sekadar menutup aurat termasuk korang....tiba2 tiba korang bertembung dengan sorang perempuan yang alim,cantik,bertudung labuh...ape yang korang buat?GELAK kan dia?
2)korang sorang jer ni...berjalan2 tah ke maner..style same cam situasi kat atas,dan tiba2 bertembung dengan sekumpulan perempuan2 yang bertudung labuh.......apa perasaan korang?MALU??? 
tengok aku,tudung tak labuh,tak pakai armsocks,tak pakai stokin.
..banyaknyer kekurangan aku...sangat memalukan...kan...kan.....:(

sebenarnyer motif nyer begini...aku lebih kurang dalam sitasi tengah2....no first dengan seken tu....
aku dan 4 orang lagi kawan aku menyertakan diri jadi fasilitator untuk satu program kat masjid ni......
dapat la isi duit poket lepas habis SPM ni kan...dari tak buatt pape kat rumah...dan tak berduit..:p
semalam kitorang datang la ke taklimat untuk fasi...aku pikir2 yang datang maybe budak2 yang macam kitorang jer...rupanya yang alim bertudung labuh....2 org je ponn.....tapi,memang malu tu aku dengan tuhan je la yang tau semalam....yang laki2 pon dari golongan alim2 jugak..aku pakai tudung endon je ponn...tak pendek & tak labuh....janji tutup aurat...sampai sane cikgu lelaki yang aku gelarkan cikgu B ni cakap macam ni kat kami2 yang bebetul duduk depan dia.....

Fasi yang pompuan ni yer,kena pakai tutup aurat...bukan saya cadangkan ye,kalau cadangkan tu awak ada pilihan...ni KENA...seharusnya pakai la ye tudung labuh,stokin...(sambil terpandang kawan aku yang pakai tudung selimpang2).....kalau kita nampak orang yang tak tutup aurat ni....kita bersyukur ye,yang kita tak jadi macam dia....etc

amacam?malu kan korang kalau berada kat tempat aku...walaupon korang masih koman2 je tutup aurat...
memang time tu rase low self-estem giler la....malu...malu.....tapi aku tak tau kawan2 aku yang lain cemaner perasaan dorang...ader yang elok2 selimpang tudung,masuk2 tempat tu,terus turunkan tudung dia tadi....
jadi,setat ISNIN esok sampai JUMAAT....(jumaat depan yer)....banyak bizi la yer....malam kot baru boleh hapdet blog.....tu pon kalau tak penatt...tengok schedule dia pon korang boleh pengsan....penuh dengan program keagamaan.....maybe ni lah masanya aku perbaiki diri aku yang serba kekurangan ni...(T.T)
semalam nak balik pon kawan aku yang sorang ni cakap dia cam tak bersedia...takuttt....
tu la aku cakap...dok asrama ni bagus,korang ader la pengalaman tengok camner fasi2 handle sesebuah program khas kat asrama.....tapi yang kawan aku tadi sekerat jalan je dok asrama.....

Korang,aku yang menutup aurat ni pon rase malu apatah lagi yang bertentangan dengan aku ni....harap2 korang bersedia la bila korang hadapi situasi yang aku alami ni.....korang kena sentiasa bersedia...bila lagi nak berubah...jangan jadi macam aku ni.....termalu sendiri walaupon dah tau hukum2 sebenar menutup aurat ni....


Wassalam. 





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

04 December 2011

Apa perasaan korang kalau berada di situasi macam aku?


Assalamualaikum.


cuba korang tengok 2 situasi kat bawah ni dulu...

1)korang dan kengkawan pakat ramai2 pakai shawl atau pape jelah janji bukan tudung labuh,ader yang pakai shawl style nampak leher,terselak2...tapi masih ader yang cukup sekadar menutup aurat termasuk korang....tiba2 tiba korang bertembung dengan sorang perempuan yang alim,cantik,bertudung labuh...ape yang korang buat?GELAK kan dia?
2)korang sorang jer ni...berjalan2 tah ke maner..style same cam situasi kat atas,dan tiba2 bertembung dengan sekumpulan perempuan2 yang bertudung labuh.......apa perasaan korang?MALU??? 
tengok aku,tudung tak labuh,tak pakai armsocks,tak pakai stokin.
..banyaknyer kekurangan aku...sangat memalukan...kan...kan.....:(

sebenarnyer motif nyer begini...aku lebih kurang dalam sitasi tengah2....no first dengan seken tu....
aku dan 4 orang lagi kawan aku menyertakan diri jadi fasilitator untuk satu program kat masjid ni......
dapat la isi duit poket lepas habis SPM ni kan...dari tak buatt pape kat rumah...dan tak berduit..:p
semalam kitorang datang la ke taklimat untuk fasi...aku pikir2 yang datang maybe budak2 yang macam kitorang jer...rupanya yang alim bertudung labuh....2 org je ponn.....tapi,memang malu tu aku dengan tuhan je la yang tau semalam....yang laki2 pon dari golongan alim2 jugak..aku pakai tudung endon je ponn...tak pendek & tak labuh....janji tutup aurat...sampai sane cikgu lelaki yang aku gelarkan cikgu B ni cakap macam ni kat kami2 yang bebetul duduk depan dia.....

Fasi yang pompuan ni yer,kena pakai tutup aurat...bukan saya cadangkan ye,kalau cadangkan tu awak ada pilihan...ni KENA...seharusnya pakai la ye tudung labuh,stokin...(sambil terpandang kawan aku yang pakai tudung selimpang2).....kalau kita nampak orang yang tak tutup aurat ni....kita bersyukur ye,yang kita tak jadi macam dia....etc

amacam?malu kan korang kalau berada kat tempat aku...walaupon korang masih koman2 je tutup aurat...
memang time tu rase low self-estem giler la....malu...malu.....tapi aku tak tau kawan2 aku yang lain cemaner perasaan dorang...ader yang elok2 selimpang tudung,masuk2 tempat tu,terus turunkan tudung dia tadi....
jadi,setat ISNIN esok sampai JUMAAT....(jumaat depan yer)....banyak bizi la yer....malam kot baru boleh hapdet blog.....tu pon kalau tak penatt...tengok schedule dia pon korang boleh pengsan....penuh dengan program keagamaan.....maybe ni lah masanya aku perbaiki diri aku yang serba kekurangan ni...(T.T)
semalam nak balik pon kawan aku yang sorang ni cakap dia cam tak bersedia...takuttt....
tu la aku cakap...dok asrama ni bagus,korang ader la pengalaman tengok camner fasi2 handle sesebuah program khas kat asrama.....tapi yang kawan aku tadi sekerat jalan je dok asrama.....

Korang,aku yang menutup aurat ni pon rase malu apatah lagi yang bertentangan dengan aku ni....harap2 korang bersedia la bila korang hadapi situasi yang aku alami ni.....korang kena sentiasa bersedia...bila lagi nak berubah...jangan jadi macam aku ni.....termalu sendiri walaupon dah tau hukum2 sebenar menutup aurat ni....


Wassalam. 





2 comments:

Aliff Haikal said...

alhamdulillah . yang tertutup itu indah . :)

myra azraff said...

@Aliff Haikal
ya benar...:)