26 January 2012

Cara Paling Mudah Nak Cari Barang Yang Korang Nak.




Assalamualaikum.




*orrghhh!dimanakah?!


pada petang yang agak panas ni..weyh,seriyes panas ni weyh,bagi aku air-cond free...haha..
belum lagi rasa kat neraka kan?sobs sobs..(betapa banyaknya dosaku..)

okey la..penah tak korang kehilangan barang secare tetibe di maner2?mesti penah kan?kalau yang tak penah tu,korang ni mesti alien..mengaku jer la.malu2 pulak.menyampah aku.haha
kalau terjadi kat kita,mesti rase susah hati kan..yang paling tak tahannya biler bende yang hilang tu time dok kat rumah jer..bende tu bukan hilang pon,bukan ghaib pon?cuma lupe letak jer pon lah..(aku lettuww)

lagi satu,yang paling aku menyampah,kalau nak beli barang kat memaner..tak kesah kat pasaraya atau maner2 pon..benda yang nak dicarik tu..ade je yang tak jumpa..payah bebenor..
(bukan aku sebenornya..mak aku)..huha huha...jadi..apekah salahnya..aku berkongsi tutorial  cara paling senang untuk memudahkan proses pencarian2 ini?


okey... ikut step2 di bawah perlahan-lahan...



err..di manakah sawi? (= =')


1) mula-mula..apa yang penting,kenalpasti dulu apekebender yang hilang tu....jangan pulak korang mencarik,tapi tak tau ape yang nak dicarik.memang nak kena sedas pelempang.

2) selepas itu,terai carik dari satu tempat ke satu tempat..jangan terburu2..tenangkan fikiran,silangkan kaki,bentang tikar,buat yoga kat tengah2 supermarket tu.agak2 nampak security guard lalu,cepat2 gulung tikar tu balik.

3) okey..dah tenang kan.tarik nafas dalam2...satu...duaa...bla bla bla..ha..camtu..tarik lagi..jangan lupa lepaskan..mampos pulak kang..(sori ayat sangat ekstrem)

4) dah...tak jumpa jugak?okey,yang paling penting sekarang adelah lappy..jangan lupa bawak kemaner2..on kan laptop tu..bukak tenet....

5) okey..dengan perlahan-lahan dan lemah gemalai..(cam pondan dah..)..halakan kedua jari anda dari tangan kiri dan kanan dan tekan Ctrl+F di keyboard anda..serentak tau..pastu keluar sesuatu di penjuru atas sebelah kanan..dan taip benda yang korang nak carik..contoh : GULA.

6) kalau tak jadi,terai sampai dapat..nanti bende yang korang taip tu akan ber-highlight sendiri dan bersinar dari jauh gunalah DAIA.senang je kan?okey,korang dah jumpa apa yang korang nak carik..pastu jangan lupa off kan balik lappy..guna step yang sama untuk mencari barang yang seterusnya.


TIBA2 AKU TERASA CAM ADER YANG BERKATA...

"EH,TAK PAHAM?(= =')"

hapekebendetah yang aku tulis hari ni..gedik ah..haha
sebenarnya aku teringin sangat kalau bole buat camtu..senang sikit keje aku!
tu yang kalau pegi memaner pale otak aku ni asyik pikir nak Ctrl+F...
tapi jangan harap..carik je lah sendiri..hahaha..
sape yang tak paham amender yang aku cerita ni..buat2 je la paham..




Sekian saja,terima kasih.



10 comments:

Fidz Raymond said...

lawak nyot!!!!!!!hahaha

misluvcoklat said...

haha ! Ctrl+F ?
mcm mncri koding.
kehkeh.

Asnida Ridzuan said...

eyda paham :)

Aisyah said...

series , btol ni .. mmg pnh b'laku .. nk cari 1 barang ni dlm bilik .. tpi hilang .. nk je tekan Ctrl+F waktu tu ... rase cm bengang je .. haha .. :P

Zahirah Dzulkifli said...

Faham. Wakakaka~ Nice entry!

myra azraff said...

fidz : nyot?

misluvcoklat : mmg pon..ahaha

asnida : bagus:)

aisyah :haha..sama lah kita..^^

zahirah : trimas.^^

keri ikhwan said...

teknik merapu tahap sempurna,... haha

Eiqa Lyka Vandetta said...

lawak2.. hahaha
nnti kite try..

Mohd Norafzal said...

kahkahkah ko pon kelakar gak .. macam Latip Borgiba hahaha :D

Mr.Trollulz said...

HTML Coding Please. :D

hahaha. Coding realted with Ctrl+F

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 January 2012

Cara Paling Mudah Nak Cari Barang Yang Korang Nak.




Assalamualaikum.




*orrghhh!dimanakah?!


pada petang yang agak panas ni..weyh,seriyes panas ni weyh,bagi aku air-cond free...haha..
belum lagi rasa kat neraka kan?sobs sobs..(betapa banyaknya dosaku..)

okey la..penah tak korang kehilangan barang secare tetibe di maner2?mesti penah kan?kalau yang tak penah tu,korang ni mesti alien..mengaku jer la.malu2 pulak.menyampah aku.haha
kalau terjadi kat kita,mesti rase susah hati kan..yang paling tak tahannya biler bende yang hilang tu time dok kat rumah jer..bende tu bukan hilang pon,bukan ghaib pon?cuma lupe letak jer pon lah..(aku lettuww)

lagi satu,yang paling aku menyampah,kalau nak beli barang kat memaner..tak kesah kat pasaraya atau maner2 pon..benda yang nak dicarik tu..ade je yang tak jumpa..payah bebenor..
(bukan aku sebenornya..mak aku)..huha huha...jadi..apekah salahnya..aku berkongsi tutorial  cara paling senang untuk memudahkan proses pencarian2 ini?


okey... ikut step2 di bawah perlahan-lahan...



err..di manakah sawi? (= =')


1) mula-mula..apa yang penting,kenalpasti dulu apekebender yang hilang tu....jangan pulak korang mencarik,tapi tak tau ape yang nak dicarik.memang nak kena sedas pelempang.

2) selepas itu,terai carik dari satu tempat ke satu tempat..jangan terburu2..tenangkan fikiran,silangkan kaki,bentang tikar,buat yoga kat tengah2 supermarket tu.agak2 nampak security guard lalu,cepat2 gulung tikar tu balik.

3) okey..dah tenang kan.tarik nafas dalam2...satu...duaa...bla bla bla..ha..camtu..tarik lagi..jangan lupa lepaskan..mampos pulak kang..(sori ayat sangat ekstrem)

4) dah...tak jumpa jugak?okey,yang paling penting sekarang adelah lappy..jangan lupa bawak kemaner2..on kan laptop tu..bukak tenet....

5) okey..dengan perlahan-lahan dan lemah gemalai..(cam pondan dah..)..halakan kedua jari anda dari tangan kiri dan kanan dan tekan Ctrl+F di keyboard anda..serentak tau..pastu keluar sesuatu di penjuru atas sebelah kanan..dan taip benda yang korang nak carik..contoh : GULA.

6) kalau tak jadi,terai sampai dapat..nanti bende yang korang taip tu akan ber-highlight sendiri dan bersinar dari jauh gunalah DAIA.senang je kan?okey,korang dah jumpa apa yang korang nak carik..pastu jangan lupa off kan balik lappy..guna step yang sama untuk mencari barang yang seterusnya.


TIBA2 AKU TERASA CAM ADER YANG BERKATA...

"EH,TAK PAHAM?(= =')"

hapekebendetah yang aku tulis hari ni..gedik ah..haha
sebenarnya aku teringin sangat kalau bole buat camtu..senang sikit keje aku!
tu yang kalau pegi memaner pale otak aku ni asyik pikir nak Ctrl+F...
tapi jangan harap..carik je lah sendiri..hahaha..
sape yang tak paham amender yang aku cerita ni..buat2 je la paham..




Sekian saja,terima kasih.



10 comments:

Fidz Raymond said...

lawak nyot!!!!!!!hahaha

misluvcoklat said...

haha ! Ctrl+F ?
mcm mncri koding.
kehkeh.

Asnida Ridzuan said...

eyda paham :)

Aisyah said...

series , btol ni .. mmg pnh b'laku .. nk cari 1 barang ni dlm bilik .. tpi hilang .. nk je tekan Ctrl+F waktu tu ... rase cm bengang je .. haha .. :P

Zahirah Dzulkifli said...

Faham. Wakakaka~ Nice entry!

myra azraff said...

fidz : nyot?

misluvcoklat : mmg pon..ahaha

asnida : bagus:)

aisyah :haha..sama lah kita..^^

zahirah : trimas.^^

keri ikhwan said...

teknik merapu tahap sempurna,... haha

Eiqa Lyka Vandetta said...

lawak2.. hahaha
nnti kite try..

Mohd Norafzal said...

kahkahkah ko pon kelakar gak .. macam Latip Borgiba hahaha :D

Mr.Trollulz said...

HTML Coding Please. :D

hahaha. Coding realted with Ctrl+F