06 February 2012

Jenis-jenis Entri Yang Pembaca Susah Nak Komen




Assalamualaikum.



Bahasa Manglish (kertas 1 )

Soalan no 3 : Sila huraikan jenis-jenis entri yang susah pembaca mahu berikan respons.Gambar dibawah disediakan sebagai sumber rujukan.





Kita ni semua bukan retiss ya anak-anak,aku pun sama.
aku hanyalah blogger suam2 kuku kaki sahaja..sobs sobs...sedihnya...(ade tisu? )
ye aku tau,blogger retiss pun tak nak bace ni..haha..jadi,kalau dah tau kita ni bukan retiss,berfikirlah sebaiknya isi entri yang cuba korang nak sampaikan tu agar pembaca2 boleh terima..



ENTRI YANG CAMNER TU..SAMPAI TAKDE YANG NAK KOMEN ?


1 ) "Pehhh..hari ni gile sakan arh aku kuar shopping....best siak! (tersedak tok siak yang tengah minum tu)..hari ni aku kuar dengan my besties..sape lagi kalau bukan si Myra,Rara Ling dan Azraff..ahaks.diorang gempak dohh..besties sampai matilah..ihik..lumayan gak arh hari ni..memula singgah Padini beli pump shoes..pinky2 gitu...comelnyer..hewhew..fuhh..tak lame pas penat shopping Rara Ling ajak kitorang membantai kat Chicken Rice Shop..memang syok habis arh..aku order bla bla bla..si Myra plak order tang tu tang ni..pi mai pi mai tang tu..."
ade sesape ke yang nak komen?kalau ade pun mesti kawan2 korang yang termasuk dalam list kat atas..
(tu pun untung laa kalau dorang ade blog gak)


2 ) "Hurmm..aku tak tau la kenapa..Capital Letter selalu je wat aku happy..tak penah lelaki lain penah buat aku camni..senyuman dia membuatkan aku selalu teringatkan dia..tengok mak aku,teringat dia,tengok jiran aku,teringat dia..tengok sugar glider aku,pon teringat dia..untungla kan Capital Letter tu hensem..hehe..bertuah badan betul aku ni..bie,jangan penah tinggalkan saye tau..i miss you damn much..bukan captain munch tau..bla bla bla..."
aku ? aku cepat2 larikk...entri yang takde kaitan dengan sesape..
untungla kalau Capital Letter hang tu ade blog gak...boleh ber-reply2 komen...cam dalam handset je.


3 ) "Kau pikir kau tu dah bagus sangat ke ha?nak kutuk2 aku..memang sialan la kau ! kau pikir muke ko tu lawa sangat dok nak kutuk2 aku dari belakang ? f*** kau arh giler! habis semua satu sekolah ko nak provoke kan?sekali cikgu2 yang dulu sayang giler kat aku pun sekarang dah menyampah dengan aku..hish,serabut la pale otak aku camni!benciii! bla bla bla..."
isk isk..kalau dah dok mengutuk,mencarut,merepek meraban tu...ade ke yang nak komen ?
yang bace pun rase tak sedap hati je..


4 ) " hyep! hari nieyp itew gy skool..tapi hawie ni emang bez lha coz adew koko petang....bukan koko glider tau..kitowang awie ni  aderw latih2 kawat kaki ! memule penad lha gak..tapi lelame cukerw lha plak!adupp..tetibe jep si Azraff datang kat aku..dye belikan aku air kotawk..cperw x kembang beb!caring dye uh melampau taw..maluw itew...lepas je Azraff pegy,tetibe si Myra lak,my boy friend datang..friend jew yew..x lebey..dye plak tetibew bagy itew kadberi..isk isk..konfius la iteww camni...uhuk uhukk..dua2 baek cangat kat aku ! btw,sesapew yang tak sukerw ngan ayat akuw ni,translate sendiri! tak sukew boleh blah dari sini!ni memang stail akuw!bla bla bla..."
kalau ade yang komen gak konfem yang serupe gune bahase cam korang tu.
dah macam bahase sanskrit aku nengok.


5 )  "hari ni Myra nak join la giveaway ni...hehe..kalau nak join,pegi ke blog Rara Ling.hope menang la untuk kali ni..."



aku berani jamin 120.65% persen...
kalau menate ni,paling koman 1 atau 2 komen je lah..
1 komen dari pihak penganjur..
kalau korang reply komen tu..jadik lah 2..
atau kalau ade yang baik hati plak akan  komen..
"good luck!"
kalau retiss konfem lagi banyak komen.jangan bersedih...



ade yang nak kutuk aku ke sekarang ni?
kesah plak aku.haha




Sekian,terima kasih.






26 comments:

Azzah said...

azzah pun tak suka komen entry yg cite pi sana,pi sinun,beli tu,beli ni,boring kot..

keri ikhwan said...

no 1. komen: pergh ... makan tak ajak...siot tol laa

no.2
komen: suwitnye koram... jeles i... moga2 bahagia smpai cicit la yer...

no 3.
komen : haah la kan.. cam sial je budak uh... aku pun memang nyampah ngan dia... jom ar attack reramai...

no4.
komen : ..................menatang ape nih.. sepatah haram aku tak paham

no5
komen : bestnya... nak join gak ah

no6
komen : eh??

Fidz Raymond said...

sume tu ak tros tkan x kt atas uh.. Haha.

Hitsugaya Hadi (氷) said...

hahaha,,,what the ..??
Hadi pon bukan retiss .. yang last tu bess ..
*paling tak dua komen,, komen penganjur sorang,, komen korang satu .. hahaha,,
xbleh blaaaahhh

BiQa HatmiN said...

komen aku zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

nazreen said...

semua tu jenis2 entri yang aku takkan baca...haha :D

ArifChangmin said...

" ermm , saia nak komen ape yerk ?? "

sesaja nk test type cam diorg. haha :P

btw, kak myra a.k.a my vector sifu mmg pndai mengarang. ada pengalaman lettew :P # gedik kejap

Hakimy Zamri said...

hahahaha...terbaik laa ko ni retisss :D dah terbukti ko ni retiss..tgok tu komen :D ada gak komen..memg retiss betoi laa..hahaha :D nice entri..grafik pon best :)

myra azraff said...

azzah : mmg boring..baik blah je..hehe

keri : jwb je lah yg no 6 tu..memalu plak ko keri..muahaha!

fidz : maki dulu,baru x.kah kah

hadi : kah kah..akak pon geli gak bace tu..

biqa : bika jgn tido ! herghhh

nazreen : gedik kan ? baguslah:D

arif : isk isk ..arif ni...arif ni...sobs sobs..trimas..:D

Hitsugaya Hadi (氷) said...

BBQ satuuu !!

*nk tido gak ahh .. zzzzzzzz

Cik Chokie said...

Hahaha memula budak hingusan blogging tu penah la yang no 4 tu XD tapi lame lame dah pandai . bile baca ape orang suka ape orang xsuka . try untuk perbaiki penulisan tuh :)

fuhh enty kak azraff best :D

Mr.Trollulz said...

Tak faham kesemuanya. Hhaha.

English please. -.-

by the way, tak suka karangan yang banyak tulisan. HAHAHAHAHA! :D

lea said...

mmg jenis susah nak komen sebab selalu xde ide.. hehehe. anyway, good luck dalam giveaway tu :D (ye, saya mmg baik hati ::perasan:: )

Yasmin Aris ♥ said...

hahaha :D
Betul tuu !

zuk zuhaiza said...

entah entah. nie seme entri myra yg ade dlm draft selame nie kan?

nak post takut org x komen eheee.

tp. mmg kecewa pun kalo buat entri org xkomen. lask2 akak delete je entri tu eheee

Alieff said...

haha... alieff tgk tajuk je pun; tak sempat baca entri dah pangkah... eh tak... bagi salam kat shoutbox dulu, kalau ada.. hehe XD

teha said...

oh , kalu aku rse nk komen , aku komen jee... hehe :)

myra azraff said...

kimy : aku bukan retiss la!ko yang retiss !aiseh..sedih aku camni..(T.T)

hadi : tunggu jelah pic2 nyer...kah kah

cik chokie : dulu akak pon camtu gak,wat entri ss..sedih kan..azraff tu nama bapak akk tauu..uhukk:D

mr.trollulz : ecehh..tau la terer spiking2 kan..

lea : harap2 saye menang la ye GA tu..haha

zuk : eh,takdelah..draft2 tu sumer dah dibuang..ni fresh punya..ilham pagi tadi:)

aliff : x komen pon takpe kan..janji buat cm aliff gak..haha:)

teha : komen kalau entri tu seswai dan masuk dengan kita..

merahitujambu said...

bahahaha..kutuk baik punya.XD

Cik Yatt said...

heehhe..ade btul gak nie

nanad said...

hihi..sama lah kita ^_^

Teesaz said...

betoi sesangat betoi la betoinya... hahak

nanad said...

hakhak..terbaiklah entry ni ;D

syasyajohan said...

kekekeke.kalau blog tulis entry macam kat atas tu cari cbox,taip-taip.pergi cari blog lain.

bagus entry :D

myra azraff said...

merahitujambu : kutukan agar ia membina.haha

cik yatt : retiss je xkan camni..

nanad : ape yg sama?nanad kan retiss..haha:D

teesaz : betoilah betoi..hehe

syasya : salu gak buat camtu..haha

Omey Shariffudin said...

qlqrh wqk. itew niey tqdew pewgiey sekolqrh arh.. cebqb tuw itew cukew tulis mqcqm niey.. nqpew qwqk tqk cukew eyh? ituw memqng gqyew itew lqrh.. (agak-2 boleh paham tak? omey tulis pun asik padam-2 je xD )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

06 February 2012

Jenis-jenis Entri Yang Pembaca Susah Nak Komen




Assalamualaikum.



Bahasa Manglish (kertas 1 )

Soalan no 3 : Sila huraikan jenis-jenis entri yang susah pembaca mahu berikan respons.Gambar dibawah disediakan sebagai sumber rujukan.





Kita ni semua bukan retiss ya anak-anak,aku pun sama.
aku hanyalah blogger suam2 kuku kaki sahaja..sobs sobs...sedihnya...(ade tisu? )
ye aku tau,blogger retiss pun tak nak bace ni..haha..jadi,kalau dah tau kita ni bukan retiss,berfikirlah sebaiknya isi entri yang cuba korang nak sampaikan tu agar pembaca2 boleh terima..



ENTRI YANG CAMNER TU..SAMPAI TAKDE YANG NAK KOMEN ?


1 ) "Pehhh..hari ni gile sakan arh aku kuar shopping....best siak! (tersedak tok siak yang tengah minum tu)..hari ni aku kuar dengan my besties..sape lagi kalau bukan si Myra,Rara Ling dan Azraff..ahaks.diorang gempak dohh..besties sampai matilah..ihik..lumayan gak arh hari ni..memula singgah Padini beli pump shoes..pinky2 gitu...comelnyer..hewhew..fuhh..tak lame pas penat shopping Rara Ling ajak kitorang membantai kat Chicken Rice Shop..memang syok habis arh..aku order bla bla bla..si Myra plak order tang tu tang ni..pi mai pi mai tang tu..."
ade sesape ke yang nak komen?kalau ade pun mesti kawan2 korang yang termasuk dalam list kat atas..
(tu pun untung laa kalau dorang ade blog gak)


2 ) "Hurmm..aku tak tau la kenapa..Capital Letter selalu je wat aku happy..tak penah lelaki lain penah buat aku camni..senyuman dia membuatkan aku selalu teringatkan dia..tengok mak aku,teringat dia,tengok jiran aku,teringat dia..tengok sugar glider aku,pon teringat dia..untungla kan Capital Letter tu hensem..hehe..bertuah badan betul aku ni..bie,jangan penah tinggalkan saye tau..i miss you damn much..bukan captain munch tau..bla bla bla..."
aku ? aku cepat2 larikk...entri yang takde kaitan dengan sesape..
untungla kalau Capital Letter hang tu ade blog gak...boleh ber-reply2 komen...cam dalam handset je.


3 ) "Kau pikir kau tu dah bagus sangat ke ha?nak kutuk2 aku..memang sialan la kau ! kau pikir muke ko tu lawa sangat dok nak kutuk2 aku dari belakang ? f*** kau arh giler! habis semua satu sekolah ko nak provoke kan?sekali cikgu2 yang dulu sayang giler kat aku pun sekarang dah menyampah dengan aku..hish,serabut la pale otak aku camni!benciii! bla bla bla..."
isk isk..kalau dah dok mengutuk,mencarut,merepek meraban tu...ade ke yang nak komen ?
yang bace pun rase tak sedap hati je..


4 ) " hyep! hari nieyp itew gy skool..tapi hawie ni emang bez lha coz adew koko petang....bukan koko glider tau..kitowang awie ni  aderw latih2 kawat kaki ! memule penad lha gak..tapi lelame cukerw lha plak!adupp..tetibe jep si Azraff datang kat aku..dye belikan aku air kotawk..cperw x kembang beb!caring dye uh melampau taw..maluw itew...lepas je Azraff pegy,tetibe si Myra lak,my boy friend datang..friend jew yew..x lebey..dye plak tetibew bagy itew kadberi..isk isk..konfius la iteww camni...uhuk uhukk..dua2 baek cangat kat aku ! btw,sesapew yang tak sukerw ngan ayat akuw ni,translate sendiri! tak sukew boleh blah dari sini!ni memang stail akuw!bla bla bla..."
kalau ade yang komen gak konfem yang serupe gune bahase cam korang tu.
dah macam bahase sanskrit aku nengok.


5 )  "hari ni Myra nak join la giveaway ni...hehe..kalau nak join,pegi ke blog Rara Ling.hope menang la untuk kali ni..."



aku berani jamin 120.65% persen...
kalau menate ni,paling koman 1 atau 2 komen je lah..
1 komen dari pihak penganjur..
kalau korang reply komen tu..jadik lah 2..
atau kalau ade yang baik hati plak akan  komen..
"good luck!"
kalau retiss konfem lagi banyak komen.jangan bersedih...



ade yang nak kutuk aku ke sekarang ni?
kesah plak aku.haha




Sekian,terima kasih.






26 comments:

Azzah said...

azzah pun tak suka komen entry yg cite pi sana,pi sinun,beli tu,beli ni,boring kot..

keri ikhwan said...

no 1. komen: pergh ... makan tak ajak...siot tol laa

no.2
komen: suwitnye koram... jeles i... moga2 bahagia smpai cicit la yer...

no 3.
komen : haah la kan.. cam sial je budak uh... aku pun memang nyampah ngan dia... jom ar attack reramai...

no4.
komen : ..................menatang ape nih.. sepatah haram aku tak paham

no5
komen : bestnya... nak join gak ah

no6
komen : eh??

Fidz Raymond said...

sume tu ak tros tkan x kt atas uh.. Haha.

Hitsugaya Hadi (氷) said...

hahaha,,,what the ..??
Hadi pon bukan retiss .. yang last tu bess ..
*paling tak dua komen,, komen penganjur sorang,, komen korang satu .. hahaha,,
xbleh blaaaahhh

BiQa HatmiN said...

komen aku zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

nazreen said...

semua tu jenis2 entri yang aku takkan baca...haha :D

ArifChangmin said...

" ermm , saia nak komen ape yerk ?? "

sesaja nk test type cam diorg. haha :P

btw, kak myra a.k.a my vector sifu mmg pndai mengarang. ada pengalaman lettew :P # gedik kejap

Hakimy Zamri said...

hahahaha...terbaik laa ko ni retisss :D dah terbukti ko ni retiss..tgok tu komen :D ada gak komen..memg retiss betoi laa..hahaha :D nice entri..grafik pon best :)

myra azraff said...

azzah : mmg boring..baik blah je..hehe

keri : jwb je lah yg no 6 tu..memalu plak ko keri..muahaha!

fidz : maki dulu,baru x.kah kah

hadi : kah kah..akak pon geli gak bace tu..

biqa : bika jgn tido ! herghhh

nazreen : gedik kan ? baguslah:D

arif : isk isk ..arif ni...arif ni...sobs sobs..trimas..:D

Hitsugaya Hadi (氷) said...

BBQ satuuu !!

*nk tido gak ahh .. zzzzzzzz

Cik Chokie said...

Hahaha memula budak hingusan blogging tu penah la yang no 4 tu XD tapi lame lame dah pandai . bile baca ape orang suka ape orang xsuka . try untuk perbaiki penulisan tuh :)

fuhh enty kak azraff best :D

Mr.Trollulz said...

Tak faham kesemuanya. Hhaha.

English please. -.-

by the way, tak suka karangan yang banyak tulisan. HAHAHAHAHA! :D

lea said...

mmg jenis susah nak komen sebab selalu xde ide.. hehehe. anyway, good luck dalam giveaway tu :D (ye, saya mmg baik hati ::perasan:: )

Yasmin Aris ♥ said...

hahaha :D
Betul tuu !

zuk zuhaiza said...

entah entah. nie seme entri myra yg ade dlm draft selame nie kan?

nak post takut org x komen eheee.

tp. mmg kecewa pun kalo buat entri org xkomen. lask2 akak delete je entri tu eheee

Alieff said...

haha... alieff tgk tajuk je pun; tak sempat baca entri dah pangkah... eh tak... bagi salam kat shoutbox dulu, kalau ada.. hehe XD

teha said...

oh , kalu aku rse nk komen , aku komen jee... hehe :)

myra azraff said...

kimy : aku bukan retiss la!ko yang retiss !aiseh..sedih aku camni..(T.T)

hadi : tunggu jelah pic2 nyer...kah kah

cik chokie : dulu akak pon camtu gak,wat entri ss..sedih kan..azraff tu nama bapak akk tauu..uhukk:D

mr.trollulz : ecehh..tau la terer spiking2 kan..

lea : harap2 saye menang la ye GA tu..haha

zuk : eh,takdelah..draft2 tu sumer dah dibuang..ni fresh punya..ilham pagi tadi:)

aliff : x komen pon takpe kan..janji buat cm aliff gak..haha:)

teha : komen kalau entri tu seswai dan masuk dengan kita..

merahitujambu said...

bahahaha..kutuk baik punya.XD

Cik Yatt said...

heehhe..ade btul gak nie

nanad said...

hihi..sama lah kita ^_^

Teesaz said...

betoi sesangat betoi la betoinya... hahak

nanad said...

hakhak..terbaiklah entry ni ;D

syasyajohan said...

kekekeke.kalau blog tulis entry macam kat atas tu cari cbox,taip-taip.pergi cari blog lain.

bagus entry :D

myra azraff said...

merahitujambu : kutukan agar ia membina.haha

cik yatt : retiss je xkan camni..

nanad : ape yg sama?nanad kan retiss..haha:D

teesaz : betoilah betoi..hehe

syasya : salu gak buat camtu..haha

Omey Shariffudin said...

qlqrh wqk. itew niey tqdew pewgiey sekolqrh arh.. cebqb tuw itew cukew tulis mqcqm niey.. nqpew qwqk tqk cukew eyh? ituw memqng gqyew itew lqrh.. (agak-2 boleh paham tak? omey tulis pun asik padam-2 je xD )