28 April 2012

10 Jenis Pengguna Facebook Yang Korang Akan Jumpa (PART 2)





Assalamualaikum.



KLIK SINI untuk baca part 1 punya.



1 ) Forever Sendiri


yang ni aku paling tak paham.POST SENDIRI-LIKE SENDIRI.tak legit langsung.hahaha
biar ah orang nak kata apa~ janji klaka ! problem ?



2 ) Mereka yang suka ugut nak delete akaun FB sendiri.





3 ) Mereka yang mungkin tak penah mengetahui kewujudan Google.



aku paling menyampah golongan ni..bende2 se-tipikal tu pon lagi mau tanya..padahal kalau google dah dapat jawapannya..kecik2 tanak mati,besar2 pon tanak mati.chaitt.


4 ) Mereka yang fikir FB berfungsi sebagai Twitter


ni paling gedik kemain.setiap ayat mesti nak letak hashtag (#)
nak sangat buat camtu pegi je ah twitter.lol


5 ) Mereka yang kuat edit gambar

tempek gambar sendiri kejap..=.='

gambar truly edited.pastu letak caption konon natural beauty..choyy
jerawat semua tah hilang kemaner..selalu pompuan je yang buat keje ni.
software edit gambar yang feymes dan mampu mengelirukan mata orang lain : 

-XIUXIU MEITU-


6 ) Lelaki pujaan pompuan 



tipu ah kalau korang salah satu friend yang camni..
ni jenis lelaki yang suka buat status2 uissshhh suwittt..
kebanyakkan likers dan pengkomen tegar semestinya pompuan.


7 ) Mereka yang desperate atau mungkin memang hidup sebatang kara. 



banyak2 orang aku paling tanak jumpa yang camni..
ni..kalau aku jumpa yang camni..memang aku nak simbah asid kat muka dia !
ko ingat orang lain ade masa ke nak pikir buat semua tu..?


8 ) Si Retiss ( mereka yang buat art )



mereka yang paling kurang annoying.
jika hasil art dorang mengagumkan..puji lah dia.
kalau lain pulak jadinya..diam je..troll dan gelak giler2 dalam hati walau berjam2 sekalipon..

gelak..dalam..hati...



9 ) Si Gamer



ni golongan yang paling annoying.
bukak wall dia penuh dengan post pasal game = ='
yang paling teruk sekali bila dia ni kawan yang kita kenal..mungkin budak kelas..mungkin bla bla bla.
dah macam ni,dia pi hanta dah pulak game request ~ adehh !




10 ) Mereka yang fikir dengan buat status camni boleh melajukan broadband dorang.






siap jugak entri ni..penat edit  =,=' *facepalm*
kalau korang ade idea nak tambah,bagitau kat komen.
boleh aku sambung untuk part 3 pulak..HAHA


idea asal : 9GAG
ditokok tambah oleh : diri sendiri.






Wassalam.







53 comments:

cik ika said...

adeh..sentap mak ni..huhu

EYJA MASLIZA said...

errr ~~ HAHAHA -________-,

-SUPERGIRL- said...

hahahhahahhhha ! itu lah fb . mcm2 ragam manusia !

arisa nazifa said...

HIHIHI :DDD macam2 gelagat manusia .
Zaman dah berubah , makin lama makin pelik .

steffany daph said...

fb2.. byk jenis ragam.. XD apa2 pun, tetap femes..

Shazwina said...

Dah tau sngt dah. Macam-2 pesen adaa. Blog hitam putih Myra Azraff dah jdi blog yg kaler-maler. Lawa gila. Suka.

*zafirah elfishy* said...

Yay!dah lama tunggu sambungan part 2!^^Memang terbaik sambungan kali ni terutama part edit gambar tu.Memang betul!=='

Amanina said...

wahaha. LOL. lawak2!
yang suka ugut nak deactivate acc tu tk menahan.
hahahaha, selalu jumpa :DD

Hitsugaya Hadi (氷) said...

ehem2,, yg kewujudan google tu saya terasa,,, talk to my hand ..

AmyZana said...

kahkahkah ! serius lawak gile entri nih! xD

paling setuju skali dgn yg nombor 1 tuh. sye ler tuh -_-

BiskOt said...

macam mana pulak kalau org yg suka share/status dia, politik dan politik dan politik, tp sifatnya tiadalah patriotik sgt.. apa tggapan anda cik myra ?? xDDD

buat lah yg ke-3, 'jenis pengguna facebook yg senang mata memandang, yg tdk menyesal utk scroll kebawah' xDDD.

Azzah said...

paling x suka yg no 7 tu.ramai kot yg buat..konon kwn beribu,sekali online 4,5 ratus tapi semua sombong x tegur..mmg annoy.da dia pun x tegur,sombong hape..:)

Faqihah Husni said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! SEMUANYA BETUL!

Ardini Izzati said...

Haha. Menjadikk :)

KN28 said...

memang terbaiklahhhhh!
memang ada yang terasa la jugak. XD

mirmashi94 said...

k fine . aku rasa aku penah buat no 10 . muahahaha :D

Myra Azraff said...

cik ika : aduh,yg maner satu ni..?xD

eyja : aik,apsal eyja?haha !

supergirl : you don't say? xD

arisa : makin pelik,makin annoying ! :DD

steffany : annoying2 pon boleh feymes kan? haha

shazwina : haha..tu la,kene letak kaler sekt..nanti cam dulu hambar pulak :D

zafirah : huhu..tunggu past 3 pulak..xD

amanina : tu attention seeking~terhegeh2 perhatian..-.-'

Myra Azraff said...

hadi : amboi hadi ! haha..boleh bahan pasni..talk to mah hand xD

amyzana : haha..er..lawak ker? xD..haha..dulu time noob saya pun buat camtu,skarang dah tak..xD

biskot : pendapat saya,saya setuju dengan cik sekot ! yay boleh sambung part 3 pulak xD trimas sekot ! :D

azzah : ramai saya jumpa yg camtu kak..tah pape ~ takde masa nak pikir dia kan sebenarnya?atau mmg dia ni jenis yg nakkan perhatian..=='

faqihah : MEMANG ! xD

ardini : menjadi entri sentap ni?haha

KN28 : apa rasanya?manis?masin?xD

mirmashi : haha..ni bende biasa je kot..ramai yg buat..tapi..tak sangka kau pun buat xD

Ziera Ieyah said...

bnde gnie mmg slalu sgt nmpk kt fb..hehe

Lea Isnawi said...

ragam manusia berbeza

Nana said...

hahahaha...terbaik ahh myra..myra,akak nak tanya,cane ek nak upload video kat atas tu?upload mcm biasa ek?btw,thanks letak akak dlm bloglist..

luz_hafe said...

which one saya punya..wondeing..hehehhe

Fakhrul Haiyin said...

haha. sentap doe entri ni. sama mcm frst jugak. kah3. thums up 4r dis entry.

p/s: lama x komen2 entri kau. aku jd stalker jak. ehee. XD

Cik Yatt said...

mcam tak sentap..haha..tapi yg game tu annoy gile kot.

Badrina Ibtisam said...

Saya paling tk suka yg FB dorg buat mcm Twitter, tiba2 je ada hashtag .______.

Myra Azraff said...

ziera : ...lalu dijadikan entri..haha

lea : manusia fb je yg berbeza..

nana : sama2..hoho xD..eh,video?tu gambar la kak,format gif punya..:D..

luz_hafe : haaaa..cepat bagitau XD

fakhrul : hokhok,ai pakrul,kau pon sentap ka?xD..laki selalu jarang ah..yay,komen la selalu xD

cik yatt : ye ke?kawan2 saya bace ade yg sentap xD..yeah,mmg annoying..haha

badrina : err..ramai kan buat camtu..=='

Boni JLL3 said...

haha.tak tau nak komen apa

Dak Fisha said...

idea yg brilliant la dik. nak wat entry camni. terbaik...hehehe :)

Zikrillah Killah said...

Haha serius lawak :D

Ieqa Halim said...

ahaha suka suka !
Yang nombor 4 lebih kurang macam ieqa je . Haha ! Rupa2nya twitter cenggitu eh , tak reti guna twitter lahh . Wee~

afzalsukasuki said...

paling cam gampang post then like sendiri hahaha. aku bnyak kali jumpa.. aku kutuk kaw2 ape daaa

teha said...

hahaha ! tp mmg betol laa kan

Azee Hana said...

haha....memang setuju sangattttttttttt la entry ni..haha

aRa ❤ aFiq™ said...

adoiii lawak... haha

ciksukaberangan said...

HAHAHA. macam2 la :D

Hakimy Zamri said...

okay ada part yang buat aku nak tergelak gilavavi dah ni xD HAHAHA. hang ni kreatif laa. Suka suka :D

nurshamila said...

haha ko plak golongan yg mana? ecey lawak je.

lama xsinggah sini. rindu ko myra. ko rindu aku tak?? haha

anis scha said...

hahaha tahu xpe :D

Fakhrul Haiyin said...

weh, bukan aku yg sntap. haha. aku mksudkan org2 sprti golongan2 di atas. LOL XD yay! akan rajin kembali ~ haha.

dear yayah said...

ahahaha.. mmg ada dan wujud situasi ini.. harap maklum.. kekeke..

Cik Chokie said...

Fb tempat meluahkan segalanya XD hahaha ada la jugak kat sini miza pernah buat.

hahaha gelak guling guling baca ayat at sini. ada budak kaki like. masukkan part 3, sampai penuhkan notification orang ^^

Akaka ke yang lukis taylor swift ? sweet :D hee ini pujian ok .

Tyra Kamarudin said...

hahaha . siot kelakarnya ! sekali baca , trus bca smpai hbes . haha

Myra Azraff said...

boni jll3 : okey,dah momen la tu.

dak fisha : hoho..bolehla buat pasni:)

zikrillah : haha :D

ieqa : haha..rasa dorg terikut2 twitter or mmg tak tau kot function sebenar bende tu..xD

afzalsukasuki : haha ! adoiii,,aku pon x paham gak..mmg kutuk arh jawabnya..haha

teha : yeah yeah :D

azee : maybe sebab semua ni cerita beneran kot..haha

syafiqakarim said...

num 7 selalu jumpaaaa.haha

Myra Azraff said...

kimy : err..haha,yg maner lawak sgt tu?sebab aku bace rasanya takde yg lawak =,='..haha :D

nurshamila : aku buat entri ni x semestinya aku pon tak tergolong okey..ahaha..okey rindu...bhahaha xD

fakhrul : oh gitu..HAHA ! kalau x rajin siap arh..hahaha xD

dear yaya : harap telah dimaklumkan.ahak

cik chokie : haha,ade je yg akak buat kat atas ni..amboi ! sampai berguling..xD..trimas miza,boleh sambung untuk part 3 ni..taylor swift tu..bukan akak lukis ! haha...klaka kot gambar tu...^_^"

tyra : haha..teruskan2..xD

Shima Yahya said...

Okay setuju , part edit gambar tu , then nty diorang letak caption " NO EDIT , SAYE TAK CANTIK MCM AWAK SEMUA " LOL

sis92 said...

tau tkpe..plg annoying pos baby bebi b bab* betol lah hadoiii gayanya macam dah kawen lah konon puihh3

Liyana Izzati said...

Hahhaa. Lawak la entry kau ni Mira. Hahha. Mereka yang kuat edit gambar? Hahhaa. Ada terasa sikit kat situ. Plus aku guna software tu jugak kadang-kadang. Har har har.

merahitujambu said...

bahaha..lawok laa der..adeh..mengkaji betul minah myra ni..haish..

Cik Chokie said...

hahaha tahu xpe. tak boleh blah betul muka dia. at least puji sikit pun dah cukup, or ckp perbaiki lg lukisan tuh. confirm dia tgh nangis an XD

akak, pasal like tuh. akak cakap pasal budak batak like -,-' kadang2 sampai nak tgk notification kite pun xdapat gara2 like dyorang. brrr ~

Nur Zawawi said...

menggelabah.

Fidz Raymond said...

budak kelas aku? Seb bek ak tk men game! Haha

Aliff Haikal said...

sentap hati mak nak /. hahaha

no 6 tu ada je . menyampah aku baca status dia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 April 2012

10 Jenis Pengguna Facebook Yang Korang Akan Jumpa (PART 2)





Assalamualaikum.



KLIK SINI untuk baca part 1 punya.



1 ) Forever Sendiri


yang ni aku paling tak paham.POST SENDIRI-LIKE SENDIRI.tak legit langsung.hahaha
biar ah orang nak kata apa~ janji klaka ! problem ?



2 ) Mereka yang suka ugut nak delete akaun FB sendiri.





3 ) Mereka yang mungkin tak penah mengetahui kewujudan Google.



aku paling menyampah golongan ni..bende2 se-tipikal tu pon lagi mau tanya..padahal kalau google dah dapat jawapannya..kecik2 tanak mati,besar2 pon tanak mati.chaitt.


4 ) Mereka yang fikir FB berfungsi sebagai Twitter


ni paling gedik kemain.setiap ayat mesti nak letak hashtag (#)
nak sangat buat camtu pegi je ah twitter.lol


5 ) Mereka yang kuat edit gambar

tempek gambar sendiri kejap..=.='

gambar truly edited.pastu letak caption konon natural beauty..choyy
jerawat semua tah hilang kemaner..selalu pompuan je yang buat keje ni.
software edit gambar yang feymes dan mampu mengelirukan mata orang lain : 

-XIUXIU MEITU-


6 ) Lelaki pujaan pompuan 



tipu ah kalau korang salah satu friend yang camni..
ni jenis lelaki yang suka buat status2 uissshhh suwittt..
kebanyakkan likers dan pengkomen tegar semestinya pompuan.


7 ) Mereka yang desperate atau mungkin memang hidup sebatang kara. 



banyak2 orang aku paling tanak jumpa yang camni..
ni..kalau aku jumpa yang camni..memang aku nak simbah asid kat muka dia !
ko ingat orang lain ade masa ke nak pikir buat semua tu..?


8 ) Si Retiss ( mereka yang buat art )



mereka yang paling kurang annoying.
jika hasil art dorang mengagumkan..puji lah dia.
kalau lain pulak jadinya..diam je..troll dan gelak giler2 dalam hati walau berjam2 sekalipon..

gelak..dalam..hati...



9 ) Si Gamer



ni golongan yang paling annoying.
bukak wall dia penuh dengan post pasal game = ='
yang paling teruk sekali bila dia ni kawan yang kita kenal..mungkin budak kelas..mungkin bla bla bla.
dah macam ni,dia pi hanta dah pulak game request ~ adehh !




10 ) Mereka yang fikir dengan buat status camni boleh melajukan broadband dorang.






siap jugak entri ni..penat edit  =,=' *facepalm*
kalau korang ade idea nak tambah,bagitau kat komen.
boleh aku sambung untuk part 3 pulak..HAHA


idea asal : 9GAG
ditokok tambah oleh : diri sendiri.






Wassalam.







53 comments:

cik ika said...

adeh..sentap mak ni..huhu

EYJA MASLIZA said...

errr ~~ HAHAHA -________-,

-SUPERGIRL- said...

hahahhahahhhha ! itu lah fb . mcm2 ragam manusia !

arisa nazifa said...

HIHIHI :DDD macam2 gelagat manusia .
Zaman dah berubah , makin lama makin pelik .

steffany daph said...

fb2.. byk jenis ragam.. XD apa2 pun, tetap femes..

Shazwina said...

Dah tau sngt dah. Macam-2 pesen adaa. Blog hitam putih Myra Azraff dah jdi blog yg kaler-maler. Lawa gila. Suka.

*zafirah elfishy* said...

Yay!dah lama tunggu sambungan part 2!^^Memang terbaik sambungan kali ni terutama part edit gambar tu.Memang betul!=='

Amanina said...

wahaha. LOL. lawak2!
yang suka ugut nak deactivate acc tu tk menahan.
hahahaha, selalu jumpa :DD

Hitsugaya Hadi (氷) said...

ehem2,, yg kewujudan google tu saya terasa,,, talk to my hand ..

AmyZana said...

kahkahkah ! serius lawak gile entri nih! xD

paling setuju skali dgn yg nombor 1 tuh. sye ler tuh -_-

BiskOt said...

macam mana pulak kalau org yg suka share/status dia, politik dan politik dan politik, tp sifatnya tiadalah patriotik sgt.. apa tggapan anda cik myra ?? xDDD

buat lah yg ke-3, 'jenis pengguna facebook yg senang mata memandang, yg tdk menyesal utk scroll kebawah' xDDD.

Azzah said...

paling x suka yg no 7 tu.ramai kot yg buat..konon kwn beribu,sekali online 4,5 ratus tapi semua sombong x tegur..mmg annoy.da dia pun x tegur,sombong hape..:)

Faqihah Husni said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! SEMUANYA BETUL!

Ardini Izzati said...

Haha. Menjadikk :)

KN28 said...

memang terbaiklahhhhh!
memang ada yang terasa la jugak. XD

mirmashi94 said...

k fine . aku rasa aku penah buat no 10 . muahahaha :D

Myra Azraff said...

cik ika : aduh,yg maner satu ni..?xD

eyja : aik,apsal eyja?haha !

supergirl : you don't say? xD

arisa : makin pelik,makin annoying ! :DD

steffany : annoying2 pon boleh feymes kan? haha

shazwina : haha..tu la,kene letak kaler sekt..nanti cam dulu hambar pulak :D

zafirah : huhu..tunggu past 3 pulak..xD

amanina : tu attention seeking~terhegeh2 perhatian..-.-'

Myra Azraff said...

hadi : amboi hadi ! haha..boleh bahan pasni..talk to mah hand xD

amyzana : haha..er..lawak ker? xD..haha..dulu time noob saya pun buat camtu,skarang dah tak..xD

biskot : pendapat saya,saya setuju dengan cik sekot ! yay boleh sambung part 3 pulak xD trimas sekot ! :D

azzah : ramai saya jumpa yg camtu kak..tah pape ~ takde masa nak pikir dia kan sebenarnya?atau mmg dia ni jenis yg nakkan perhatian..=='

faqihah : MEMANG ! xD

ardini : menjadi entri sentap ni?haha

KN28 : apa rasanya?manis?masin?xD

mirmashi : haha..ni bende biasa je kot..ramai yg buat..tapi..tak sangka kau pun buat xD

Ziera Ieyah said...

bnde gnie mmg slalu sgt nmpk kt fb..hehe

Lea Isnawi said...

ragam manusia berbeza

Nana said...

hahahaha...terbaik ahh myra..myra,akak nak tanya,cane ek nak upload video kat atas tu?upload mcm biasa ek?btw,thanks letak akak dlm bloglist..

luz_hafe said...

which one saya punya..wondeing..hehehhe

Fakhrul Haiyin said...

haha. sentap doe entri ni. sama mcm frst jugak. kah3. thums up 4r dis entry.

p/s: lama x komen2 entri kau. aku jd stalker jak. ehee. XD

Cik Yatt said...

mcam tak sentap..haha..tapi yg game tu annoy gile kot.

Badrina Ibtisam said...

Saya paling tk suka yg FB dorg buat mcm Twitter, tiba2 je ada hashtag .______.

Myra Azraff said...

ziera : ...lalu dijadikan entri..haha

lea : manusia fb je yg berbeza..

nana : sama2..hoho xD..eh,video?tu gambar la kak,format gif punya..:D..

luz_hafe : haaaa..cepat bagitau XD

fakhrul : hokhok,ai pakrul,kau pon sentap ka?xD..laki selalu jarang ah..yay,komen la selalu xD

cik yatt : ye ke?kawan2 saya bace ade yg sentap xD..yeah,mmg annoying..haha

badrina : err..ramai kan buat camtu..=='

Boni JLL3 said...

haha.tak tau nak komen apa

Dak Fisha said...

idea yg brilliant la dik. nak wat entry camni. terbaik...hehehe :)

Zikrillah Killah said...

Haha serius lawak :D

Ieqa Halim said...

ahaha suka suka !
Yang nombor 4 lebih kurang macam ieqa je . Haha ! Rupa2nya twitter cenggitu eh , tak reti guna twitter lahh . Wee~

afzalsukasuki said...

paling cam gampang post then like sendiri hahaha. aku bnyak kali jumpa.. aku kutuk kaw2 ape daaa

teha said...

hahaha ! tp mmg betol laa kan

Azee Hana said...

haha....memang setuju sangattttttttttt la entry ni..haha

aRa ❤ aFiq™ said...

adoiii lawak... haha

ciksukaberangan said...

HAHAHA. macam2 la :D

Hakimy Zamri said...

okay ada part yang buat aku nak tergelak gilavavi dah ni xD HAHAHA. hang ni kreatif laa. Suka suka :D

nurshamila said...

haha ko plak golongan yg mana? ecey lawak je.

lama xsinggah sini. rindu ko myra. ko rindu aku tak?? haha

anis scha said...

hahaha tahu xpe :D

Fakhrul Haiyin said...

weh, bukan aku yg sntap. haha. aku mksudkan org2 sprti golongan2 di atas. LOL XD yay! akan rajin kembali ~ haha.

dear yayah said...

ahahaha.. mmg ada dan wujud situasi ini.. harap maklum.. kekeke..

Cik Chokie said...

Fb tempat meluahkan segalanya XD hahaha ada la jugak kat sini miza pernah buat.

hahaha gelak guling guling baca ayat at sini. ada budak kaki like. masukkan part 3, sampai penuhkan notification orang ^^

Akaka ke yang lukis taylor swift ? sweet :D hee ini pujian ok .

Tyra Kamarudin said...

hahaha . siot kelakarnya ! sekali baca , trus bca smpai hbes . haha

Myra Azraff said...

boni jll3 : okey,dah momen la tu.

dak fisha : hoho..bolehla buat pasni:)

zikrillah : haha :D

ieqa : haha..rasa dorg terikut2 twitter or mmg tak tau kot function sebenar bende tu..xD

afzalsukasuki : haha ! adoiii,,aku pon x paham gak..mmg kutuk arh jawabnya..haha

teha : yeah yeah :D

azee : maybe sebab semua ni cerita beneran kot..haha

syafiqakarim said...

num 7 selalu jumpaaaa.haha

Myra Azraff said...

kimy : err..haha,yg maner lawak sgt tu?sebab aku bace rasanya takde yg lawak =,='..haha :D

nurshamila : aku buat entri ni x semestinya aku pon tak tergolong okey..ahaha..okey rindu...bhahaha xD

fakhrul : oh gitu..HAHA ! kalau x rajin siap arh..hahaha xD

dear yaya : harap telah dimaklumkan.ahak

cik chokie : haha,ade je yg akak buat kat atas ni..amboi ! sampai berguling..xD..trimas miza,boleh sambung untuk part 3 ni..taylor swift tu..bukan akak lukis ! haha...klaka kot gambar tu...^_^"

tyra : haha..teruskan2..xD

Shima Yahya said...

Okay setuju , part edit gambar tu , then nty diorang letak caption " NO EDIT , SAYE TAK CANTIK MCM AWAK SEMUA " LOL

sis92 said...

tau tkpe..plg annoying pos baby bebi b bab* betol lah hadoiii gayanya macam dah kawen lah konon puihh3

Liyana Izzati said...

Hahhaa. Lawak la entry kau ni Mira. Hahha. Mereka yang kuat edit gambar? Hahhaa. Ada terasa sikit kat situ. Plus aku guna software tu jugak kadang-kadang. Har har har.

merahitujambu said...

bahaha..lawok laa der..adeh..mengkaji betul minah myra ni..haish..

Cik Chokie said...

hahaha tahu xpe. tak boleh blah betul muka dia. at least puji sikit pun dah cukup, or ckp perbaiki lg lukisan tuh. confirm dia tgh nangis an XD

akak, pasal like tuh. akak cakap pasal budak batak like -,-' kadang2 sampai nak tgk notification kite pun xdapat gara2 like dyorang. brrr ~

Nur Zawawi said...

menggelabah.

Fidz Raymond said...

budak kelas aku? Seb bek ak tk men game! Haha

Aliff Haikal said...

sentap hati mak nak /. hahaha

no 6 tu ada je . menyampah aku baca status dia