24 May 2012

Versi Tersasul dan Mengigau




Assalamualaikum


Semua ni cerita benar.aku tak reka sendiri..(-.-')





TERSASUL


Situasi 1 : Berita kat TV9 


Seorang ketua pegawai polis membuat lanjutan mengenai kes rompakan.(sambil cakap depan mic)

"Ada tiga suspek kesemuanya...salah seorang tu adalah pembantu rumah.eh,pembantu kedai makan."

punyalah aku gelak gila2 dengar dia cakap camtu..HAHA --'
dah tukar berita lain pun tak habis gelak lagi.maybe dia dok teringatkan pembantu rumah dia je kot.


Situasi 2 : Majlis Penyerahan Wang WPP 


Seorang YB perempuan yang bernama 'tak ingat' memberi ucapan.

"...tujuannya adalah untuk meringankan bebal...[pause]..meringankan beban..."

Seorang lelaki berjawatan 'tak ingat' memberi ucapan.

"saya sebagai seorang ibu juga.........eh,bapa....."

okay,yang tu paling klaka.hahahaha.


Situasi 3 : Adik aku main kat luar rumah dan hujan start turun.


Mak aku teriak dari jauh,

" masuk dalam hujan !!!!! "

(directly berkata2 tanpa pause antara ayat2 tersebut disertakan muka serius tahap 56)

jika didengari betul2..seakan2 mak aku suruh dia masuk dalam hujan.



MENGIGAU


SITUASI 1: Kat rumah


time tu adik aku dah tido dulu,tetiba..

dia : "buku satu ! buku satu ! "
aku : "hah ? buku apa woi ? "
dia : " buku satu ! takkan buku satu pon taktau ! " *sambil garu leher.senyap.
aku : (-.-')7

buang tebiat agaknya minah ni..dah mengigau pon boleh marah2..nak je aku tendang time tu.
tengah mimpi pegi kedai buku kot.lol


SITUASI 2 : Kat Dorm

time tu kitorang tengah gosip2 pasal cikgu sejarah hensem yang nak bertunang..
tetiba je kawan aku yang tengah tido dan kuat ngigau ni tercelik dan pandang tepat ke arah aku (je) lalu bertanya.


dia : "sapa yang nak kawin wey ?" 
aku : "hah,apa ? " 
dia : "tak..sapa yang nak kawen ? " 
aku : "hah? apa kau cakap ni weyh ? hahaha " 
dia : (bunyi mengeluh )*tepuk dahi.sambung tido.

bila bangun tido aku cerita balik dia tak ingat apa2.



p/s : dah takde idea nak sambung... -_-'




Wassalam,sekian






21 comments:

Fakhrul Haiyin said...

myra, masuk dalam hujan! haha. adeh. lucu wei. XP

Fakhrul Haiyin said...

jap3. aku nak bangga2 jap. top comentators aku num 2. siryes banggaaa! hahahaaaa.

cik ika said...

huuuu..lawak2..

Asyiqin Haulisah said...

haha. mcm2 lah kau, yg bebal tu kelakar.

Ayie Abas said...

kelemahan manusia...ada masanya x dapat dielakkan

-SUPERGIRL- said...

masuk dalam hujan ? -..- ?? HAHAHAHA !

kadang2 pisang gorang dgn goreng pisang pon dah buat mee pening . haha

keri ikhwan said...

"saya sbg seorang perempuan. eh lelaki... ingin menyatakan bahawa ada ayat di atas yang membuatkan saya tergelak walaupun telah sedaya upaya tahan gelak. sekian"

Dak Fisha said...

terbaik! hehe
akak lah org yg kuat mengigau. *ngaku* hehe

Cik Chokie said...

Oppss tershasul lah pulak. Haha ok gelak miza baca XD. Adik masuk dalam hujan. Pikir 2 3 kali ayat tu. Haha ngigau kadang2 menakutkan.

mirmashi94 said...

bab bapa jadi ibu memang taleh blahh. kah3. camana ler leh terlupa jantina sedirik. lol ;D

dear yayah said...

masuk dalam hujan! quote biasa org tua2... ahahaha

ok, lawak gile kot... sengal je masing2.. tersasul namanya, biasala

ahahahahaah

nurshamila said...

yg part adik ngn kawan kau ngigau tu mmg takley blah. funny kn?? hahah

tp serius terkejut klu dgr adik aku ngigau, tak lawak, tp seram. dy sllu sebut benda2 mistik. ok cukup lah tuh.

Cik Yatt said...

smue kelaka...HAHAHAHAAHA..

M Fizan said...

thanks myra!! u make my day!! haha

ketua polis tu mesti ingat keseksian pembantu rumah dia yang asyik menggoda. haha. yang bebal tu ingat suami dia. yang ibu tu sebab dia tukar jantina. hahaha. ada sebab nak gelak. laughing is the best medicine :)

♥ sitifarhana ♥ said...

masuk dalam hujannnn..hahaha

cmane tu?lawak2..hehe

Fatin said...

Ada kalanya takboleh dielakkan.Hahahah lawaklah

Amanina said...

wahahahaha. masuk dalam hujan. mmg lawak :P

emm, yg part mengigau sy pernah. keesokannya, adik ckp sy mengigau. tp sy tak igt pape.. muahaha :D

kusyi said...

hahaha...! serius lawak. yang dkt tv9 tu.. mesti malu bengang pembaca berita tuh.. adoii..

syafiqakarim said...

aku ada sorg mber ni suka
ngigau..tp aku rajain layan bila
dia mengigau..berjela2 .haha

Ika said...

hahah. lawak2. :D

dhia adawiyah said...

Haha .. kelakar laa !! lawak seh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 May 2012

Versi Tersasul dan Mengigau




Assalamualaikum


Semua ni cerita benar.aku tak reka sendiri..(-.-')





TERSASUL


Situasi 1 : Berita kat TV9 


Seorang ketua pegawai polis membuat lanjutan mengenai kes rompakan.(sambil cakap depan mic)

"Ada tiga suspek kesemuanya...salah seorang tu adalah pembantu rumah.eh,pembantu kedai makan."

punyalah aku gelak gila2 dengar dia cakap camtu..HAHA --'
dah tukar berita lain pun tak habis gelak lagi.maybe dia dok teringatkan pembantu rumah dia je kot.


Situasi 2 : Majlis Penyerahan Wang WPP 


Seorang YB perempuan yang bernama 'tak ingat' memberi ucapan.

"...tujuannya adalah untuk meringankan bebal...[pause]..meringankan beban..."

Seorang lelaki berjawatan 'tak ingat' memberi ucapan.

"saya sebagai seorang ibu juga.........eh,bapa....."

okay,yang tu paling klaka.hahahaha.


Situasi 3 : Adik aku main kat luar rumah dan hujan start turun.


Mak aku teriak dari jauh,

" masuk dalam hujan !!!!! "

(directly berkata2 tanpa pause antara ayat2 tersebut disertakan muka serius tahap 56)

jika didengari betul2..seakan2 mak aku suruh dia masuk dalam hujan.



MENGIGAU


SITUASI 1: Kat rumah


time tu adik aku dah tido dulu,tetiba..

dia : "buku satu ! buku satu ! "
aku : "hah ? buku apa woi ? "
dia : " buku satu ! takkan buku satu pon taktau ! " *sambil garu leher.senyap.
aku : (-.-')7

buang tebiat agaknya minah ni..dah mengigau pon boleh marah2..nak je aku tendang time tu.
tengah mimpi pegi kedai buku kot.lol


SITUASI 2 : Kat Dorm

time tu kitorang tengah gosip2 pasal cikgu sejarah hensem yang nak bertunang..
tetiba je kawan aku yang tengah tido dan kuat ngigau ni tercelik dan pandang tepat ke arah aku (je) lalu bertanya.


dia : "sapa yang nak kawin wey ?" 
aku : "hah,apa ? " 
dia : "tak..sapa yang nak kawen ? " 
aku : "hah? apa kau cakap ni weyh ? hahaha " 
dia : (bunyi mengeluh )*tepuk dahi.sambung tido.

bila bangun tido aku cerita balik dia tak ingat apa2.



p/s : dah takde idea nak sambung... -_-'




Wassalam,sekian






21 comments:

Fakhrul Haiyin said...

myra, masuk dalam hujan! haha. adeh. lucu wei. XP

Fakhrul Haiyin said...

jap3. aku nak bangga2 jap. top comentators aku num 2. siryes banggaaa! hahahaaaa.

cik ika said...

huuuu..lawak2..

Asyiqin Haulisah said...

haha. mcm2 lah kau, yg bebal tu kelakar.

Ayie Abas said...

kelemahan manusia...ada masanya x dapat dielakkan

-SUPERGIRL- said...

masuk dalam hujan ? -..- ?? HAHAHAHA !

kadang2 pisang gorang dgn goreng pisang pon dah buat mee pening . haha

keri ikhwan said...

"saya sbg seorang perempuan. eh lelaki... ingin menyatakan bahawa ada ayat di atas yang membuatkan saya tergelak walaupun telah sedaya upaya tahan gelak. sekian"

Dak Fisha said...

terbaik! hehe
akak lah org yg kuat mengigau. *ngaku* hehe

Cik Chokie said...

Oppss tershasul lah pulak. Haha ok gelak miza baca XD. Adik masuk dalam hujan. Pikir 2 3 kali ayat tu. Haha ngigau kadang2 menakutkan.

mirmashi94 said...

bab bapa jadi ibu memang taleh blahh. kah3. camana ler leh terlupa jantina sedirik. lol ;D

dear yayah said...

masuk dalam hujan! quote biasa org tua2... ahahaha

ok, lawak gile kot... sengal je masing2.. tersasul namanya, biasala

ahahahahaah

nurshamila said...

yg part adik ngn kawan kau ngigau tu mmg takley blah. funny kn?? hahah

tp serius terkejut klu dgr adik aku ngigau, tak lawak, tp seram. dy sllu sebut benda2 mistik. ok cukup lah tuh.

Cik Yatt said...

smue kelaka...HAHAHAHAAHA..

M Fizan said...

thanks myra!! u make my day!! haha

ketua polis tu mesti ingat keseksian pembantu rumah dia yang asyik menggoda. haha. yang bebal tu ingat suami dia. yang ibu tu sebab dia tukar jantina. hahaha. ada sebab nak gelak. laughing is the best medicine :)

♥ sitifarhana ♥ said...

masuk dalam hujannnn..hahaha

cmane tu?lawak2..hehe

Fatin said...

Ada kalanya takboleh dielakkan.Hahahah lawaklah

Amanina said...

wahahahaha. masuk dalam hujan. mmg lawak :P

emm, yg part mengigau sy pernah. keesokannya, adik ckp sy mengigau. tp sy tak igt pape.. muahaha :D

kusyi said...

hahaha...! serius lawak. yang dkt tv9 tu.. mesti malu bengang pembaca berita tuh.. adoii..

syafiqakarim said...

aku ada sorg mber ni suka
ngigau..tp aku rajain layan bila
dia mengigau..berjela2 .haha

Ika said...

hahah. lawak2. :D

dhia adawiyah said...

Haha .. kelakar laa !! lawak seh