5 sebab kenapa korang patut suka BLOG daripada FACEBOOK

6:01 PM



Assalamualaikum.


Entah kenapa entah tetibe aku nak buat entri sesuke hati ni.tapi memang faktanya bende2 ni lah yang menyebabkan aku jarang layan facebook,walaupon hakikatnya,tab untuk facebook tu aku bior kan je terbukak.khekk.khekk.malam tadi kitorang buat reunion BBQ ohh...best gilak..seb baik aku tak gile sekali.susah kang.aku nak buat entri pasal tuh tapi sedang menunggu pic2 dari Lutfi...hak hak..guna DSLR,cantik la sket.tapi aku ni jer yang tak cantek2.(boo...)
eh?pasal apa yang aku nak cakap tadi?
oh,

5 sebab kenapa korang patut sukakan BLOG daripada FACEBOOK.

tu la,tadi tanak tegur aku yang terbabas tadi.kalau tak dah sampai maner tah.korea tah maner.
jadik,ni lah antara sebab2 yang patut korang tau...kenapa...kenapa...tidak patut ke facebook,walaupon aku hari2 pergi.penat ooo.naik kereta pegi sane.HARI-HARI.penat.


1) BUTTON TOP OF THE PAGE


nampak sangat cam takder orang nak visit blog aku kan?(T,T)
nampak no 1 yang kat warne hijau tu?

FB:takder top button
BLOG:ader top button
korang tau tak ape itu top button?kalau tak tau jugakk...memang ngong la.*maap.hehe.
kire macam kalau korang dah scroll sampai bawah pon,nak ke page atas sekali senang sebab ader top button ni kalau nak dibandingkan dengan fb..haiyoo....penat aku scroll kat page home kat fb ke atas sampai bengkak2 tau?maunyer banyak post time tu,terkedek2 aku scroll ke atas.(tapi sempat bace pon)...=,=....


2) KOMENG-KOMENG ANDA



FB:komen2 terus keluar dangan sekali ENTER!
BLOG: ader awaiting moderation untuk komen.
okey la..okey la....cengginilah....contoh korang sedang syok2 dok buat status jiwang kat fb dengan penuh perasaan ni,dengan harapan lelaki yang korang minat ni terbace,(contoh jer la..)..tetibe FRIEND2 korang sebok dok boo-kan korang,maner tak rase malu nyer weyh,(aku pon malu cenggitu...sob...sob...)...hambek kau....he he..lain kali,buat la status yang orang susah nak boo sket..pasal ketuhanan ker..kan bagus...tu sebab aku jarang buat status...elok je dorang bagi kengkomen memalukan cenggitu,macam sempat jer nak delete bender tuh,lagi terok lagi time tuh korang tengah tak online.memang menangis kat dalam lemari(almari) larh...hak hak.tapi kalau blog,owner sendiri yang boleh publish.lagi2 kalau haters yang bagi komeng2 maut,owner boleh padam.kalau bebetol la boleh auto publish teros kat dalam entri tuh.memang nampak sangat kita ni cam loser.wiki2!


3) EVENT2 YANG NGONG


FB: facebookers harus di-invite untuk event2 tah pape
BLOG: tadak event.(kalau ader pon,nak letak maner?)
eh,eh,nanti dulu.aku rase yang ni cam tak logik jer....khekk..khekk...takper...sambung jer lah...ok la,kalau kat fb,tang bahagian atas(bawah sket) ader jer event2 yang membuatkan aku bertambah rabun....nak bukak maleh bebenor....bukan dapat ape pon....tak habes nak suruh like2 pic dorang...hadoyyy..tapi kat blog area atas sebelah kanan,takder pon event2 yang dok menumpang kat situ...haha~..(nanti dulu,cam tak logik jer bender alah ni..).... abaikan (T,T)...


4) IKLAN


FB: tengok orang lain dapat duit
BLOG: bole dapat duit sendiri2.
kalau di fb,kita dengan seronok sambil menangis tak henti2 tengok pihak2 yang buat iklan dapat duit,(ade ke yang macam ni?)..tapi aku dengar kalau nak letak iklan kat fb pon kene bayar..kalau kat blog,memacam iklan kita bole letak secare free..cam nuffnang,churp2,advertlets dan sebagainyer...dan bole kumpul duet hanya dengan berbanyak klik oleh visitor...whehehe....


5)HEADER


FB: tak boleh ditukar.selama2 nya.sampai mati.kecuali zuckerberg yang tukar.
BLOG: bole tukar2..bole design sendiri.

ni paling aku nak boo habis2 la.kalau kat fb,header dier memang menarik...aku suka~(tipu)...
kalau boleh selama2 nyer lah biru putih jer....tapi orang tak kesah ponn..hahak..boo..
kalau di blog memang lagi best,header boleh design sendiri2...sebab header tu kan first impression sesebuah webpage termasuklah blog..wiki2!!!



Sekian.terime kasih.




You Might Also Like

8 komen

  1. huh setuju bangat..hehe terbaikk..like this statement

    ReplyDelete
  2. wah blogger tegar ni.
    hehehe.

    tapi betol blog lagi best dari pesbuk.
    kikiki

    ReplyDelete
  3. @J.Syazwana
    aaa...aaa...tegar.....?
    tegarnya kamu..(T.T)...
    ya,just the same like u ...^^

    ReplyDelete
  4. Kalau ada button like, sure Alia dah like entry ni. Hikhik :D

    ReplyDelete
  5. @Aleeyaaa
    insyaallah akan diusahakan...(malu la pulak)..(T,T)...

    ReplyDelete

I would really appreciate to have your thoughts here ! :)

Like us on Facebook

Instagram