REVIEW : Silkygirl Hi-Definition Brow Liner

1:20 PM




Salam gais



So hai gais. Happy weekend ! Aku keje harini. Dapat update sekejap pon jadila. Ni pon ekceli semalam punya draft. Gahaha !

So sebelum tengok The Walk ritu, aku memang cadang nak beli benda ni. Sebelum ni aku guna unbranded brow pencil je kat vendor tempat aku.

So sebab brow pencil tak berapa nak sebati dengan aku, ekceli malas ah nak sharpkan haha so aku try yang ni pulak.


REVIEW : Silkygirl Hi-Definition Brow Liner 




And of course aku choose 02 Dark Brown. I uh ... I didn't have a right reason to choose the black one punya haha but i just can admit dark brown paling da best untuk dipilih


Brow liner jenis retractable pencil and sho angle tip ! Ah lega. Aku tak berapa minat sangat jenis pencil. Satu, kena sharp je. And of course akan pendek. Dua, bulu kening aku suka sangat melekat kat mata pensel tu argh kopak le kening aku cenni asyik kena di-abdi kan kat mata pensel lelsss

Spoolie brush, no comment. Aku tak kisah pon asalkan skill tu kena ada haha



Hokayy jom start. Ni hakak yang sebelum (tengok kening)


First, lukis kat kening ikut kesesuaian korang. Draw gently je okeh. 
And pastikan jarak kening atas bawah tu tak jauh sangat.
Tanak ah nampak tebal karang. So hakak dah siap lukis. Agak terrified la bila nampak outline dia je. Haha


Dah lepas lukis, fill in gently kat bahagian dalam kening yang kat tengah sampai ke hujung. Fill sikit je. Bahagian depan jangan isi taw. 
And btw jangan tekan sangat.

Dah fill ? Okay. Amek spoolie brush, untuk bahagian depan yang kita tak isi tu,  tarik dari line bawah ke atas. Slow2. Shape kan ikut kesesuaian. Nak shape kan jadi gradient gitu ! Then brush plak kat bahagian belakang. Bagi bold sikit pon jadilah

Yang penting aku preserve betol bab line bawah kening gahaha. Kalau dia hilang time brush upward pun, aku lukis balik line dia sesikit. 
that's the point weh bagi aku kalau aku lost pon, lol



Watch hakak done. Adduh asal tah time ni buat macam tertebal sikit plak haha
Aku sarankan tayah buat tetebal pon, boleh je nipiskan sikit lagi. 
Tebal sangat pon dok beh. Macam Kim K lak. Ni aku tengok nasib je.
Tayah sesusah ok nak pakai concealer kat kening. Banyak kerja je -,-'

Btw aku tak cukur kening pon. smh 

Overall, hakak suka Silkygirl Hi-De Brow Liner ni. 

Wa da ta ! Of course tanak guna lain dah pasni. 



You Might Also Like

3 komen

  1. macam best je yang ni. berapa ringgit? mahal tak?

    ReplyDelete
  2. @Farah Arina first dalam 21 22 camtu. rasa sekarang maybe dah berbelas kot. 16-19 :D dah terbuang resit, tak ingat dah muahaha

    ReplyDelete

I would really appreciate to have your thoughts here ! :)

Like us on Facebook

Instagram