REVIEW : THE WALK (2015)

12:37 PM





Salam gais








The Walk (2015)


Summary :


Okay aku simple kan lagi summary movie ni.Movie ni berkisar dari true story. Mamat french Philippe Petit ni seorang wire walker. Dia memang gile suka ah. Dari kecik dia belajar benda tu. Oleh kerana minat. So satu hari ni dia pasang cita cita nak berjalan dari antara dua bangunan di Trade World Centre, diatas wayar of course. Gilaaaa ke wei ? Okay so dengan bantuan dari kawan kawan, which is banyak come secara random and dia cari siapa yang sanggup sama sama amek risiko, dia nak jayakan cita cita gila dia tu. Soooooo what happen nanti ? haa kenala tengok. 


**************************************




Tengok sinopsis macam tipikal je kan jalan cite. Ekceli best wuu ! Aku pun tak expect sangat cite ni best masa memula tengok sinopsis. Hahaha

Kalau tengok kat trailer, macam serius semacam je. Sebenarnya tak pon, banyak selit unsur humor tah pape wei sakit perut aku. Satu panggung gelak sakan. Ada sorang laki mana tah muncul, gelak dia lagi kelaka sia dari muvi. Dia serius tang scene scene membabitkan usaha nak jalan atas wayar je. Gitu

Pape pon aku kagum dengan semangat dia, dasyat. Macam heroin cite As Above So Below tu. Degil cemana tah. Visual apa semua best. Scene time dia jalan atas wayar so breathtaking ! Aku plak yang takut. 

Ending dia aku rasa maybe Philippe akan kawin dengan bangunan tu kot. Kesian lak aku tengok awek dia haha. Dimadukan dengan bangunan wtf

 I was surprised for how fluent Gordon Joseph Levitt speaking French i mean how long did he learn it. I mean it was so charming lel. So bila aku google balik rupanya time dia habis study dulu dia pernah amek kelas belajar bahasa french rupanya haha. Wow.

So the carrots are cooked.

 The Walk (2015) ni hakak bagi 8/10

Wajib tengok !

p/s : Guwa tak sabar Mocking Jay Part II ni T__T



#malaysia #movie #review

You Might Also Like

0 komen

I would really appreciate to have your thoughts here ! :)