20 Koleksi soalan-soalan sengal

4:07 PM




Assalamualaikum.


Sapa yang selalu dok menebeng kat Twitter tu , mesti perasan kan trending #SoalanSoalanSengal penah feymes sebelum ni . Haha , aku punyalah semangat main hashtag tu hari2 wey . Kahkah !
Bila baca balik tweet2 orang lain pasal ni , gelak tak hengat aku siak .
Ehm , tujuan aku nak share je soalan2 sengal tu . Benda memang banyak berlaku kot kat sekeliling kita . Dah benda tu terang - tang2 depan mata lagi mau tanya adoi ! 

So nilah kebanyakkan apa yang aku penah tweet tu . Haha -_-







1 ) Shower

*baru keluar bilik air,habis mandi shower*

Mak : Baru shower ke ?
Aku : Tak , hujan kat bilik air .

2 ) FB chat

*blupp!* (bunyi chat)

Stranger : HyE , ngA watPer uH ? NgA on9 kEw ?
Aku : Tak , tengah panjat menara KLCC !!

3 ) Raya korban

*kat dalam kereta time raya korban*

Adik aku : Ma , penah tak ada orang yang kena sembelih ?
Mak aku : Haaa , rasa2 ada tak ?

4 ) Jenazah

*A terserempak dengan B*

A : Semalam aku ternampak makcik kau dikebumikan , dia dah meninggal ke ?
B : Haaa kalau anda bijak laksana ,  cubalah teka bodoh .

5 ) Telur masin

*time makan*

Mak aku : Ek , terlebih masin pulak telur masin ni harini.
Aku : Ha'ah kan , sebelum ni manis je .

6 ) Gelak

*A tengah gelak2 sebab B buat lawak*

B : Apsal kau gelak doh ?
A : Sebab taklawak,sebab tu la aku gelak !!

7 ) Main bola

*tengah saat genting , Kamil berusaha untuk menjaringkan gol *

Jurulatih : Kamon !! Cepat !! Apa yang kau kena buat cuma jaringkan gol je !!! Cepat gol kan ! Kamon kamon !
Kamil : Habis tu kau ingat aku tengah buat apa sekarang ni ? Buru unikorn ?! *sambil lari2 bawak bola*

8 ) Pantai 

Alia : Wey jom pegi Teluk Batik hari Ahad ni .
Dila : Nak mandi2 ke ?
Alia : Eh taklaaa . Saje nak korek2 pasir kot2 terjumpa tulang dinasour.

9 ) Keluar rumah

Zila : Mak , nak keluar kejap petang ni .
Mak : Dengan kawan2 ke ?
Zila : Ehhh, mestilah dengan musuh2 saya .

10 ) Pemadam

A : Dude nak pinjam pemadam .
B : Nak buat apa ?
A : Nak tolong Harry Potter lawan Voldermort doh !

11 ) Ajak tengok wayang

A : Jom tengok wayang petang ni wey .
B : Nak tengok movie ke ?
A : Takdelahhh,saje nak kira berapa banyak seat yang ada kat dalam tu .

12 ) Tengah tengok wayang 

*A dan B baru je lepas tengok salah satu scene movie yang hebat gila bapak*

A : Wey kau nampak tak scene tadi tu weyh ?!
B : Taknampak langsung doh ! Aku bayar tiket ni semata2 nak tengok siling je doh !

13 ) Hospital 

*A tengah lawat B yang tengah patah kaki,tangan dan leher akibat eksiden*

A : Pehhh !! Sakit tak wey ?
B : Bodoh , mana sakit dol .

14 ) Tak dengar

*dalam kelas*

A : Wey .
B : *dok mengelamun,tak dengar*
A : Woi ! 
B : *masih tak dengar* *taklama tu baru perasan* Eh kau panggil aku ke tadi ?
A : Eh taklaaa . Aku panggil meja ni tadi . Hai meja , apa khabar ? Sihat ?

15 ) Sewa kereta 

Someone : Kereta sewa ni korang amik sendiri lah kan tadi ?
Aku : Eh takdelahh , kereta ni datang sendiri tadi .

16 ) Eksiden 

*A ternampak B eksiden gila teruk dan berdarah2*

A : Kau okey tak ??
B : Okey !! *siap buat thumbs up*

17 ) Makanan

*aku tengah nak bayar makanan,amik banyak2 sebab lapar gila babeng*

Pakcik : Ni berapa orang yang nak makan ni ?
Aku : Eh takde sapa nak makan pon . Saje2 beli pastu buang .

18 ) Mesin ATM

*B ternampak A baru lepas cucuk duit*

B : Wahhh,duit banyak2 ni kau cucuk kat ATM ke tadi ?
A : Alhamdulillah turun dari langit .

19 ) Iklan TV

*suara kat iklan TV*
"Samsung Galaxy S III , designed for humans" 

Aku : Aku ingatkan untuk anjing sebelah rumah aku tadi !

20 ) Nak sewa kereta 

Tokey : Nak sewa kereta ke ?
Aku : Taklah , nak sewa Titanic . Ada tak kat sini ?



Menyakitkan hati kan jawapan2 tu , haha ! Cadang nak buat 10 je tadi . Tapi ah bantai jelah . 20 ! -_-




Wassalam.








You Might Also Like

21 komen

  1. macam sarcasm je -__- tp lawak XD

    ReplyDelete
  2. dah tau tanya lagi..kan dah kena loyar buruk..hehe

    jemputlah ke blog!!!
    http://sukakartun23.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. aduiii..sengal sngt nih.. haha , meh aku tambah soalan sengal lagi yg pnah aku dngr

    dlm satu situasi..SI a dan si b.

    A: awk tgh makan ke ?
    B: mana da. tgh kayuh basikal . tak nampa ke ?

    okay, tu je (:

    ReplyDelete
  4. Bijak-bijak. kan da dapat penangan jawapan yang sebijak cam soalan yg ditanya tuh. wakakakaka. entry yg bagus mira. terbaikkkk :D

    ReplyDelete
  5. haha..bukan setakat sengal, tapi gila..rasa nak makan pelembang je...hehe.

    ReplyDelete
  6. Haha ok yang eksiden tu memang paling menyakitkan hati, dah nampak berdarah2 boleh tanya ok lagi ke tak XD ABUDEN !

    ReplyDelete
  7. jawapan tue yang lawak. haa, memang. menyakitkan hati. tapi aku yang baca nie ketawa je laa. kah3

    ReplyDelete
  8. sengal dan buat orang bengang dgn jawapan tu. hahaha!

    ReplyDelete
  9. Hahhaa kelakar laaa..!!
    Kadang2x terkena jugak dekat batang hidung sendiri, ekkee

    ReplyDelete
  10. HAHA :D tak henti2 gelak baca benda nie :) jemput singgah di blog saya :)

    ReplyDelete
  11. memang keje ko mencatat semua soalan pelik2 camni.. haha

    ReplyDelete

I would really appreciate to have your thoughts here ! :)