5 Website Berguna Untuk Gaphic Designer

12:45 PM




Assalamualaikum 




Harini aku nak share something. Harap-harap berguna untuk sesiapa yang suka design mendesign tu. Sama ada freelance designer or designer apa apa lah. Kalau macam aku ni, design design camtu je bolehla, sebab minat. Tak layak dapat pangkat designer tu lagi sebenarnya haha. 

First time aku tak reti pun nak cari benda ni semua. Aku godek godek sendiri je kat google, alhamdulillah, semua semua ni lah banyak bagi err emm apa ayat tu. Haa memudahkan aku time nak men-design. Errr haha. So apa kata aku share share kan, sharing is caring betui tak hee. Btw semua benda bawah ni free, kalau macam aku ni memang tak ah nak bayar bayar hak elah malas aku free itu harus k haha








Haaa kalau nak tau, inilah syurga vector. Haha. Segala vector yang korang cari ada kat sini. Semua kebaboom cantik lawa awesome. Aku prefer Freepik sebab lebih mesra alam, senang nak browse. Yang penting FREE ! :)






Logo pun penting kan. Betul tak. Seeklogo menyediakan semua logo logo brand of the world or apa apa brand yang berwarna. Contoh macam Pepsi, Acer, Honda, Instagram, and banyak lagi tau. 





Berbanding dengan Seeklogo, flaticon ni semua dalam black and white. Nampak elegan gitu. Simple and nice. Ingat tau, web ni cuma sediakan ICON sahaja. Macam building, instagram, twitter, and memacam :)





Kalau Dafont, adalah syurga font ! Hee dari dulu sampai sekarang aku suka donlod font kat situ. Semua lawa lawa. Semua kategori ada kat situ. Browse font kat situ konfem rambang mata. Kalau boleh semua aku nak donlod. Senang je donlod :)







WhatTheFont ni sangat penting tau. Aku dapat tau benda ni time kelas elektif dulu. Amek course graphic. Thanks to that lecturer (tak ingat nama)haha. Orang panggil encik hensem. Err. So kalau korang tak tahu apa nama font, takde clue langsung, and you was like "OMG I HAVE NO IDEA WHAT FONT IS THIS". Contoh macam korang tengok satu poster ni, pastu tengok font dia nampak interesting. tapi buntu cemana nak cari. Haa so WhatTheFont ni lah jawapan dia. Tengok step step dia, and korang figure it out la ek :) Upload pic letter font tu, and bamm kuar result. Kalau bab tu lenkali aku buat tutorial. Hee





You're welcome. Nak sambung keje haha =__=


You Might Also Like

5 komen

  1. tenkiu myra!!! sebab memang nak cari logo jugak ni~ tenkiu3x!!

    ReplyDelete
  2. budak id tak belajar graphic pun, sepatutnya ada subjek tu tapi dihapuskan. padahal ktorg punya presentation kena banyak main dengan graphic. ciss. hahaha

    btw, thank you very much. sangat membantu okay. haha

    ReplyDelete

I would really appreciate to have your thoughts here ! :)