First Time Rasa Spicy Korean Burger McDonald's

6:45 PM




Happy weekend ! Few days ago aku perasan @farisafrina ada post pasal Spicy Korean Burger kat IG story dia. Sejak dari tu rasa terngiang2 nak try. So tengahari tadi sempat singgah mekdi dengan Amani. Budak tu memang already stok dak2 kpop so aku tau dia takkan tolak la pelawaan aku muahaha. Akhirnya terhasillah gambar dibawah ni. Tapi kecewa sikit la sebab Frozen Fanta dia boleh pulak habis stok lol. Macam jadah apa kan


Rupa Criss Cut Chips dia tak menahan. But aku tak minat sangat. So bagi Amani habiskan.


Bun hitam tu charcoal bun. Bun dia cam besar sikit la dari biasa. Taktaula kalau dia sengaja buat ilusi bagi burger ni nampak besar ke hahaha. And dalam dia adalah daging spicy kimchi beserta sos Guochujang (Amani kata macam cili pes korea camtulah). Dalam dia lagi banyak sayur. But time makan sampai tak terasa langsung ada sayur banyak2 ni pasal sedap gila. 

Combination semua dalam 1 burger ni buat aku nak menangis, dengan almost-semi-juicy daging dia .. fuh ! Macam dah tak terbayang dah yang aku ni beli burger ni kat mekdi je pon. 



Sedap sangat sampai terlupa letak sos cili lol. Ni yang dah letak. Bagi aku dia takdelah pedas mana. Bebiasa je pedas. I mean tak pedas langsung pun 



Verdicts : Bagi aku serius sedap. Aku taktau lah bagi orang lain pulak rasa macam mana. Tekak lelain kan. But untuk aku sure repeat beli lagi pasni. Price yang tertera adalah RM15.99/set. Untuk large set dalam RM17 something. Bagi korang cemana ? Sedap or bebiasa je ?





You Might Also Like

9 komen

  1. woa nampak uniknya dgn bun dia yg hitam tu,,definitely nak try bila balik mesia nanti :D

    ReplyDelete
  2. asyik nampak orang dok cerita pasal burger ni. hmm harus try asap la

    ReplyDelete
  3. pernah nampak juga viral. tapi tak tahu pulak menda tu makanan korea. hahahha. should buy this. hahaha

    ReplyDelete
  4. KENAPAAAAA NAMPAK SEDAP SANGAAAAAAAAAAAAAT;')

    ReplyDelete
  5. tak sabar pula nak try this burgerrrr

    ReplyDelete
  6. Tak pernah try lagi tapi banyak betul orang cakap pasai burger ni.

    ReplyDelete
  7. bun dia tu rasanya cam biasa tu ker? mmg npk sedap mesti try ni :-)

    ReplyDelete
  8. halamak kalerrr diaaa gerunnyaa hahaha.. x cuba lagi ni..

    ReplyDelete

I would really appreciate to have your thoughts here ! :)