3 Website Best Untuk Cari Gambar Cecantik !

6:55 PM




Hey guys !



Harini just nak share je 3 website yang aku selalu gunakan untuk cari image lelawa. So what are thoooose ?





1) Pinterest | pinterest.com

Somehow aku lebih prefer cari gambar cecantik kat Pinterest. Sangat sesuai kalau nak guna untuk buat kerja or anything lah (gambar lebih proper dan cantik). Dan setiap keyword kita taip, image result tak pernah lari or kelaut. Semua yang aku taip semua ada walaupun panjang mana. Setiap gambar pun ada related images yang dia sediakan. Senang kerja aku hee. Oh and in case nak create album untuk gambar yang korang suka pon boleh. Kalau ada gambar cantik yang aku malas nak download or nak save dulu, biasa aku klik icon love je. Senang nak cari balik karang.






TUMBLR FOR HOUSEWIVES LMAO IM DYING


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



2) Tumblr | tumblr.com




Dayum Tumblr people y'all so artsy and lit. Anyway, gambar from Tumblr always win but ya know, aku guna untuk buat kerja. So Tumblr terpaksalah pilihan no 2 haha. Kalau malas login Tumblr, aku lebih prefer taip kat Google je, but wajib tag tumblr di setiap penghujung ayat. Contoh :

glitter tumblr
leaves background tumblr

Ni common knowledge kot cara untuk dapatkan gambar cantik kat google. Ramai buat macam ni pun. Aku just share je tips. Kalau kau taip "flower" dengan "flower tumblr" pun result dah macam langit dengan bumi. 


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


3) We Heart It | weheartit.com

In case korang nak cari gambar cecantik pun, We Heart It pun sama je. Gambar pun cecantik. Aku selau gak guna dulu, tapi tu dululah. Haha. Cara carian guna tag bebanyak pun boleh. Tapi kekadang kelaut jugak lah result.  But it's alright !




POOR MAN'S TUMBLRRRRRRRRRRRR WTH

Ok saja je sesuka look up meaning kat urban dictionary because thay's my hobby



Sharing is caring. Adios ! 







You Might Also Like

4 komen

  1. pinterest and tumblr mmg my fevret website. hahah sy pun selalu je guna tag tumblr tu kalau nak cari gambar cantik2 :D

    ReplyDelete
  2. Dulu selalu cari gambar cecantik kt weheartit. hehehe

    ReplyDelete
  3. salam perkenalan. selalu jgk guna tumblr, tp tak pernah terfikir pun nak bukak acc dia. heeeee :)

    ReplyDelete

I would really appreciate to have your thoughts here ! :)