Jenis-jenis Status Di Facebook

10:54 AM




Assalamualaikum.


AMARAN: entri ni berbaur bebelan.harap takde yang makan cili sebab cili sangat pedass..haha.
jarang2 Myra Azraff membebel di sini.harap maklum.


malam tadi konfem yang menyambut perayaan Krismas makan malam besar2 an kan..aku tunggu salji kat sini tak turun2 pon...kehkeh..bagi yang Muslim ni,jangan pulak suka2 nak menyebut 'Merry Christmas' pulak..
kalau tak tau apa maksud dia..jangan dok bangga menyebotnyer la weyh....

aku nak citer pasal ape tadi?

oh,camni,asal aku bukak Facebook je,tak habis2 status ni jugak yang keluar..sampai aku dah naik bosan..
ape? kalau bosan baik tak payah bukak?suka hati aku ler tokkk...
tak tau la pulak orang lain camner..suka kot?hahak---gi mana pon,akibat tak tahan sangat,
aku nak share sikit  arh ape yang Friend2 yang aku kenal dan tak kenal update status dorang..
hari2 kau...maner maunyer...oklah..jom tengok jenis2 yang aku nak kasik tengok......



1) status menggoda dan menggedik


cuba korang tengok status cenggini?tergugat tak agaknya kalau lelaki yang bace?..ke ubat gegat yang tergugat?aku rase kalau pompuan yang bace pon menyampah kott.eh2..nanti dulu..pasal DP kat atas ni..aku rasa kalau ade yang guna DP camni aku rase orang pon tak hengen kot nak LIKE..hahahaaha...tapi tu contoh jer pon....aku rasa nak block jer orang ni..tapi apesal tah susah sangat tah bertindak gitu..ceh..malas kau..tolonglah...budak kelas aku yang laki pon boleh cakap 'weyh,sape TAH TA TAW  tu..sesak jer...'
jadi kepada yang suka buat status camni..pikir2 lah..kerana ade yang dok mengata di belakang sana..laki pulak tu...


2) status jiwang


ahahaha..yang ni pompuan lelaki sama jer..tak boleh nak elak dah...tapi yang terlalu tacing2 gitu biase pompuan la..aku kadang2 dok nak tergelak kau bace2 semua tu...tak tau la memang idea asal atau ciplak2 ayat novel keluaran mane tah..kalau agak2 ade kot yang menangis atau terharu bace..dapat la balasan LIKE kepada si peng-update nya..untung2..teruskan lah lagi buat mereka2 menangis..jangan lupa letak smiley yang  menangis tu tau..hahak~


3) status sepatah kata je.


yang ni paling2 aku menyampah tau..asal bosan,tulis status..asal bosan tulis status...
macam takder LIFE pulak...pastu,boleh pulak LIKE gile baban banyak arh..aku rase semua yang LIKE tu sama ada memang bosan jugak atau dia bosan dengan si -peng-update tu kot..kadang2 ade yang tengok DP dier.."wohohoho..lawanyer/gantengnyer  ini orang.."..cepat2 LIKE..tak sempat bace status tu ponggg..aku rasa kalau si penulis status ni,kalau nak berjalan kemaner2..dan tetibe sebut "BOSAN"..agak2 ade tak yang tibe2 terLIKE pulak kat dier?..pastu jadik lar adegan merentas desa....terime lah hakikat.kalau dok bosan,tak payah bukak Facebook la kau..pegi ke tempat yang tak feymes sangat..Twitter ker..Orkut ker..atau yang paling ngeng kalau ade blog tulis entri pasal BOSAN.1 patah kata tu jer aku nak kau update kat blog..ader ke yang nak komen?aku rasa semua lari dan cepat2 tekan butang X..


4) status yang sesat dan cam harem


kalau ader yang ber-status camni,baik korang buat donno jer la..dia ingat dia sape?nak pakse2 LIKE kalau sayangkan Allah?aku tak penah LIKE sekalipon status2 yang macam gini..kali pertama aku tengok aku dah tau bende ni salah..disamping mempermainkan agama...(cehh..cehh..bajet Ustazah Pilihan pulak yer? )
aku rasa yang LIKE tu diantare orang yang rase bersalah je..maknenyer kalau dorang tak LIKE..dorang tak sayang la tu...ceh,habis,camner yang takder Facebook tu?camner nak LIKE..pikir2 la tokk..
mereka2 yang veteran yang selalu buat amal ibadah lebik baik dari kita perlu ke nak LIKE bende tu?
kira sia2 la ape yang dorang dah buat selama ni?kalau akulah,aku kategorikan orang yang buat status camnier sebagai orang yang sesat dan tak matang...pigidahhhhh..


5) status yang boleh buat jantina yang berlainan hangin.


kalau boleh,jagelah hubungan baik sesama jantina ni..hahak..aku penah jumpa status yang camni..memang budak ni dapat balasan...yang LIKERs pon pompuan jer...
"bapak aku kate jangan pecaye sangat ngan pompuan!!!!"
lebih kurang sama dengan la si lelaki tu balas..lawak kau...hahahahahahahhaha..
jangan buat status yang boleh menimbulkan kemarahan yang berlainan jantina dengan kita..burok padahnya..
tak caye cuba korang buat camni....nanti inform kat aku ye..


6) status kopi pes


haiyya...kalau setakat ayat kopi pes tu..berlambak kau...jiwang,sedih,mengarot sumer ader...cakap jer..mesti jumpa punya arh memaner kat Home tuh..ntah dari maner dapat tah,tak tau ler aku...kadang2 bila ader yang dah update camtu,nanti 2-3 hari kemudian,ade pulak manusia lain buat ayat yang sama..apedehal?
kalau hari2 orang yang berlainan buat status camni..aku rasa cepat2 aku dibawa ke ....
Hospital Bahagia Ulu Kinta....yer..yer..aku ngaku..nama hospital ni carik dari Gugel...sebab aku tak tau Hospital Mental terletak di maner...apa2 pon,carikla ayat kopi pes yang unik dan susah orang lain nak jumpa wahai adik2 dan kakak2...aku pon penah jer buat camni....haha...(mengaku habis!!!!)



******************************


Conclusionnya....

aiseh,teringat pulak belaja fizik dan yang lain2..
kalau boleh tak hendaknyer aku nak belaja bende tu lagi..- -'

buat la status yang boleh diterima pakai dan menyedapkan mata memandang..
kadang2 ada sesetengah orang yang tak suka dan tak boleh terima status2 camtu...
walaupon mereka diam tapi dalam hati dok mengutuk tak habis-habisan..hoi,bila nak habis??
..cehh..aku bukan penceramah pro pon nak ceramah2 orang ni aku sedor...prosak adelah..oklah...bye-bye..


Sekian.terima kasih.



You Might Also Like

17 komen

  1. cekbolat kdg2 buat sttus.. takde mcm gitu buat.. maluat.. haha

    ReplyDelete
  2. kahkahkah..memang meluat pun dengan sttus begitu hihi

    ReplyDelete
  3. wahh.. status 1 patah kata jer~~

    ReplyDelete
  4. sumph yg ni plg kelakr!!! wahahaha!! aq plg jejek yg say:2 tuh,, spe buat aq tros block,,,hehehe

    ReplyDelete
  5. muahahaha! serius lawak but the reality is, memang bto pun status2 tuh :P

    ReplyDelete
  6. yang kopi pes memang salu tengok. haritu member yang sorang post status best. esok member lain pulak post status yang sama. kantoi kopi pes. haha.

    ReplyDelete
  7. @Cik tikah
    terima kasih kerane penah terjumpa
    ape yg sayya jumpa jugak...kehhkehhh~

    ReplyDelete
  8. @Eein Azryn
    menyampah sebenarnya hari2 tgk status yg kopi pes punya..sampai sekarang ader lagi..XD

    ReplyDelete
  9. laaa... setakat hospital bahagia ulu kinta je? kan hospital tanjung rambutan lagi power. dah2. nnt saya transfer awak pegi sana.

    ReplyDelete
  10. bnyak sangat status ni.petik jari boleh pilih mana satu.hehee

    ReplyDelete
  11. cinta umpama kurap , makin digaru makin sedap . :D

    nak mintak izin kopipes jugak lahh . ngehngeh . ayat tuu cun !

    ReplyDelete
  12. sumpah kelakar....adoyai.....sesaper pernah buat ni mesti depan komputer "mata bulat" dan sebut "fffuuuuuuuu"

    ReplyDelete

I would really appreciate to have your thoughts here ! :)